Tags

, , , ,

Jeg ku`godt tænke mig at være så stor!

Jeg ku`godt tænke mig at være så stor!


Oplever igen og igen, at mødre ikke stod forrest i køen, da der blev tildelt Nejhatte. Det er nok det sværeste ord, at få ud over læberne og virkelig mene det, når ens børn beder en om en tjeneste, om støtte og hjælp. Selv i de situationer, hvor der måske burde siges nej og i de situationer hvor mor mener nej, men ikke kan få det sagt.
Det gælder overfor små børn, store børn og voksne børn.
Det er faktisk meget interessant, at være sammen med mit barnebarn og mit barn på en og samme gang. Jeg genkender mig selv som mor til en lille kvik unge for mange år siden og oplever også helt andre måder, at takle sagerne på.
Hvordan mon det er for hende, at huske mig som mor og nu se mig som mormor. Er der stor forskel? hvori ligger forskellen? Jeg må huske at spørge, men det er først lige nu faldet mig ind, at jeg kan få noget at vide om det.
En opdagelse jeg gjorde i dag var: At jeg kan åbenbart bedre rumme en møg urimelig og strid lille børste bedre end en der bliver klæbende og babyagtig. Det sidste måske fordi jeg synes det er en usund måde at opføre sig på, som naturligt kun kan komme af en usund relation. Oprør og modstand ved man da hvad er og det tager jeg hatten af for, om end jeg ikke er enig.
Ellers har vi nydt det dejlige forårsvejr i byen. Skolebørnene på den nye plads ved Torvehallerne betog i den grad den 3. årige, som gerne ville lege. Desværre er legeredskaberne her kun for store børn og unge. Vi nød begge de smukke blomster i H.C.Ørstedsparken og gav duerne mad. Det er et hit, at få de kurende bæster tæt på.
Se mormor smukke blomster.

Se mormor smukke blomster.

