Tags

, , ,

Koldt men klart vejr.

Koldt men klart vejr.


Den første jeg ringede til for at invitere på cykel- eller spadseretur i det skønne solskin – tog ikke telefonen. Det var trist, men det skal man ikke lade sig slå ud af. Så gammel som jeg er, er det ikke ualmindeligt, at vi kan gå selv.
Den næste stod i klædeskab til halsen og havde brug for hjælp. Det var en fin kombi. Jeg fik cyklet og gået en solskinstur og mødte op med et humør, der sagde: “Hvor svært kan det være”. Men det var svært, det var totalt uløseligt.
Desværre er det ikke første gang, jeg støder på et IKEA klædeskab, som bare ikke lader sig samle. Vi var fire mand høj og fulgte brugsanvisningen til punkt og prikke og det ville bare ikke.
Øv, øv og atter øv. Min stakkels veninde kunne ikke komme ud af stedet før det dumme skab stod klart. Hvor kan der nemlig puttes mange flyttekasser tøj ind i et skab og give plads for andre møbler og ikke mindst en seng. Jeg følte med hende, men til sidst måtte vi række armene i vejret og tage os et glas.
Jeg spekulerer på om det er med fuldt overlæg, at IKEA gør det så svært. Det koster nemlig kr. 1000 pr styk delskab man beder dem samle. Det ville have været mindst 3000 kr. oveni en pris, der ikke længere kan betragtes som utrolig lav.
Nå! det er godt med en pause og et par livliner. Til slut lykkes det at låne manden til en anden veninde, og så gik jeg. Han er faglært og jeg beder til, at det lykkes, så fire dages frustrationer kan få en ende.
Det er overhovedet ikke sjovt, at blive sat skakmat på denne måde og jeg synes at der er alt for få livliner, at komme i tanker om når der skal bores huller, samles møbler, gives gode rå i forbindelse med at male, reparere cykel eller fixes en computer. Det er ikke noget min generation af piger har lært.
Til gengæld kan vi kvittere med en pragtfuld middag. Et nybagt rugbrød. En flot nystrøget skjorte. Sy knapper i og til nød kunststoppe en trøje med et ikke for stort hul. Guide en spændende tur gennem din egen by.
Problemet er, at kende nogen der vil bytte.

