Tags

, , , , ,

Vil du gerne være lykkelig? Start med at være taknemmelig for, hvem du er, og hvad du har - Peter Plys

Vil du gerne være lykkelig? Start med t være taknemmelig for, hvem du er, og hvad du har – Peter Plys


Det er lige præcis hvad jeg er. Taknemmelig for at have haft besøg af pigerne fra Spanien. Taknemmelig for at jeg har en lille familie i Helsinge. Og lykkelig over, at min søn har ringet hjem og fortalt hvor han er og at han har det godt.
Formiddagen gik med at pakke væk. Legetøj, seng, høj stol og meget, meget mere. Molly var en fin hjælper. Så skulle der pakkes ind og pakkes kuffert og atter andet skulle pakkes ud og sættes på plads igen. Sikken en masse pakken ud og ind.
Til slut kunne jeg pakke danseskoene og tage til Tango og få krudtet af på dansegulvet. Jeg nyder det helt vildt. Og der må være en mening med al ting……
nu faldt der en uventet appelsin i min turban. Mulighed for at danse tango i selveste Buenos Aires. Det er næsten for godt til at være sandt. Først blev en tur til USA`s nationalparker udskudt. Så blev efterårsferien med børnebørn skudt i sænk. Men nu gør det overhovedet ingenting, for jeg kan gribe denne chance for at danse. Opleve en by jeg har på min to do liste og genopfriske mit spanske. Kort sagt slå flere fluer med et smæk.
Måske, måske også mulighed for håndsyede tango sko til mine gamle, trætte og slidte fødder. Det ville være den rene svir. Jeg føler mig næsten flyvende.
For slet ikke at tale om, at jeg skal sove i min egen seng i nat og pakke min egen kuffert og sjæl til en ny rejse langt væk. Det er da mageløst.
Men først kommer der gæster fra Færøerne og fra England. Hvor er jeg heldig, at min venner fra langt væk, kommer her forbi og vil bruge nogle timer og oplevelser sammen med mig. Glæder mig, glæder mig.
Der er fuld fart på i morgen for at nå det hele.

