Tags

, , , ,

Mette Hjort er skøn udenpå og indeni og laver de smukkeste kjoler.

Mette Hjort er skøn udenpå og indeni og laver de smukkeste kjoler.


Træernes kroner har foldet sig ud og skjuler nu næsten husene på den anden side af den smukke plads hvor jeg bor. Det er sket på kun få dage. Pludselig gik det stærkt. Jasminerne luser op som gule klatter i den grønne palet og enkelte steder i læ pynter de vilde kirsebærtræer med deres hvide flot.
Solen kommer og går og er ikke til at stole på. Vinden er fortsat kold og jeg fryser, på det stykke der titter frem mellem de lidt for korte strømper og buksekanten, når jeg cykler derud af.
Men cykles skal der. Det er dejligt igen at være på farten og lynhurtig kan gøre et stop, hvis der viser sig noget interessant.
Som nu f.eks. hos Lupazak. En spændende kælderbutik i Kompagnistræde, som jeg ofte har haft lyst til at gå ned i, men ikke rigtig fået gjort. Nu tog jeg mod til mig og hvilken Alladins Hule. Ganske vist mest tøj som ikke klæder mig, idet det er løsthængende og lang. Men så vupti ind imellem hænger der en hjemmegjort kjole, lavet af Mette. Kigger man godt efter, ses det tydeligt, at vi her taler om godt håndværk. Kjolerne er sat sammen af flere stykker for at få mønster og blomster til at passe sammen. Syningerne er lavet meget flot og kantbåndene sætter prikken over ièt.
Det er ikke billige sager, på den anden side, findes der kun en af slagsen lover Mette. Hun tilføjer, at hendes kjoler kan man have på uanset om der skal graves have, cykles en tur eller man vil i det Kgl. teater. Det er kun et spørgsmål om hvad man sætter den sammen med. Det ville ikke være så dårligt med sådan en tre-i-en sag.
Det meste af tøjet er produceret i Europa. Ingen børnearbejde her. Og forstår jeg det ret, er der også taget hensyn til miljøet uden det dog kan kaldes økologisk. Et skridt i den rigtige retning.
Tjek selv og gå en tur i Kompagnistræde 28 eller kig på www-lupazak.dk
Jeg glemte at spørge hvad navet henviser til. Det må jeg gøre næste gang jeg dykker ned i den interessante butik.

