Tags

, , , , ,

Sådan en regnvejrsdag kan man godt trænge til et opmuntrende billede af blomster.

Sådan en regnvejrsdag kan man godt trænge til et opmuntrende billede af blomster.


Der dumpede en kuvert ind af døren med to kisse-misse-katte udenpå. Indeni var der en genial kreation af en bryllupsinvitation. Efter 17 års kæresteri har et par gode mennesker besluttet, at holde bryllup og invitere mig med til festen. Tak. Det er meget smigrende og anerkendende at blive inviteret til sådan et gilde.
Jeg glæder mig allerede. Som årene går tynder det nemlig ud i festerne og traditionerne.
I min alder er det efterhånden mest almideligt, at vi fejrer 60 og 70 års fødselsdage. Derefter tynder det ud fordi vi er blevet så affældige, at vi ikke orker at feste mere eller rejser bort og ser alderen i øjnene i al stilhed. Det er faktisk lidt kedeligt. Vi burde give den en skalle så længe vi kan. Og guldbryllup er der ikke mange når opnår i dag. Det kan naturligvis opvejes af at nogle når to sølvbryllupper. Men er det den tredje partner man er i gang med, bliver det hverken til det ene eller det andet.
Det har jeg egentlig ikke tænkt så meget over før. Men de mange skiftende partnere tømmer også familierne for de traditionsrige kobber-, sølv-, guld- og krondiamantsbryllupsfester, jeg oplevede som barn og ung.
Barnedåber og konfirmationer er der også langt imellem nu om dage. Jeg har selv været med til at afskaffe det i min del af familien. Min ældste datter er dog rigtig god til at fastholde traditionerne og min mellemste datter opfandt en Velkommen ind i familien fest, da hendes barn kom til verden og ikke skulle døbes. Det var en rigtig god ide.
Sikken en masse tanker sådan en invitation kan sætte i gang. Jeg vil forsøge, at blive bedre til at feste. Feste for at sammentømre og give dem man holder af gode oplevelser.
Allerede ved invitationens form og indhold, skal der skabes gode vibs, som nu i dag.
Jeg må i tænkeboks.

