Tags

, , , , , , , ,

Cisterne - det gamle vand reservoir under søndermarken viser stemningsfyldt kunst

Cisterne – det gamle vand reservoir under søndermarken viser stemningsfyldt kunst


Dybt under den grønne plæne i Søndermarken overfor Frederiksberg Slot gemmer cisterne sig. Et stemningsfyldt rum eller snarere tre rum i øjeblikket fyldt med interessant musik. Når du bevæger dig ind i mørket forstærkes lyden af vand og i et næsten øredøvende vandplaskeri kan du se og lytte til Ingvar Cronhammers mange vandsøjler. Her kan du digte historier om glitrende vandnymfer og fæle underjordiske. Du kan liste rundt i det mørke rum og se skygger og aftegninger inde i dybet og du kan nyde stanglakitter, der hænger ned fra loftet eller bevokser søjler og vægge.
Mit bud på Kunstgruppens møde i dag. Udstillingen kan anbefales.
Efter besøget gik turen til fods gennem den regnvåde Frederiksberghave. Alt var frodigt og grønt og skønt.
Frederiksberg Have

Frederiksberg Have


Jeg glæder mig til lune sommeraftner med madkurv og hygge i haven. Er der noget skønnere en skovtur? Sejle en tur i bådene med lyserød champagne og jordbær dyppet i chokolade. Drikke te i det Kinesiske Lysthus eller som jeg gå en tur med en paraply i alt det grønne.
Frokosten og mødekalenderen blev ordnet på Kjel og Dirch. Her er blevet gjort i stand og lokalerne lysnet. Maden er udmærket cafe`mad og betjeningen rigtig sød og serviceminded.
For tredje dag i træk må jeg hjemme igen irriteres over, at der er driftsforstyrrelser på nettet og jeg ikke kan modtage mails. Det er susene mig rigtig irriterende at stå der og glo ind i postkassen og fornemme, der ligger vigtige ting, som jeg bare ikke kan komme til at læse. tre gange øv!
Fødderne gør for alvor ondt. De har svært ved at holde til både dans og løb. Skavanker er ikke sådan at forlige sig med og der kommer vel kun flere af den slags i årene fremover. Men jeg bør ikke klage, men finde metoder til at holde skavankerne stangen. Der er bestilt tid hos en fys. og en fodterapeut. Så må vi se hvad de forslår.

