Tags

, , , , , ,

Nulle Øigaard ved hvordan man forvandler sine gamle klude og stofrester til noget smuk.

Nulle Øigaard ved hvordan man forvandler sine gamle klude og stofrester til noget smuk.


Skal, skal ikke…….?
Hvis bare de tossede fødder ville holde og jeg kunne bide smerten i mig. Hjemme efter en god træningsaften på tangoholdet med nye tilbud på intensiv træning og udvikling, ledet af tango dansere fra Argentina. Masser af Work shops med plads til at forfine og forbedre sin dans.
Det er virkelig fristende og enormt dejligt i min alder, at kunne lære noget nyt og blive meget dygtigere til noget.
Det er så nemt nu, at sige, at det og det er passe`.
På den anden side har jeg da lært at svømme, hvorfor skulle jeg så ikke kunne blive god til at danse?
Nå, jo! Der er jo lige det med de nedsunkne forfødder. De driller og vil de holde? Hvad er det værste der kan ske, spørger man så sig selv? Det er vel at du betaler for en undervisning, som du ikke kan gennemføre, men så er det prøvet. Hvis du ikke gør det, vil du resten af dine dage fortryde, at du ikke gjorde forsøget.
Snakker med mig selv, snakker med mig selv.
I et blad læste jeg om en ældre herre på over 60 som begyndte at løbe og som nu godt oppe i halvfjerdserne løber Maraton. Om firsårige damer, der tager til verdensmesterskab i kuglestød og som også er begyndt sent.
Skal, skal ikke…?
Mon min dansepartner er til at overtale? Hvis ikke er der så ledige herre på mit niveau? Problemet i tango er lidt, at hvis du ikke lærer at blive ført og tager styringen selv, vil du aldrig blive en rigtig god tangodanser.
Der er stram styring på – en slags bestemthed på den blide måde og omsorgsfulde måde.
Balancen skal være i orden, det er to kroppes koordination og flow. Tango er en slags sprog – der er konstant kommunikation. Man taler og lytter med kroppen.
Sanserne er skærpede og man er så at sige konstant oppe på tæerne.
Det er spændende. Jo jeg tror jeg gør det. Jeg gør det – melder mig.
Det er fedt. Lidt lige som i gamle dage. Man skal på en uges rigtig hårdt arbejde fra morgen til aften. Det skal blive dejligt, skal det.

