Tags

, , , , ,

I Sverige er der små søer og store søer overalt. Vand er dejligt.

I Sverige er der små søer og store søer overalt.
Vand er dejligt.


Medens de smukke billeder af den svenske natur endnu befinder sig på nethinden, kaster jeg ting i en lidt større kuffert. Nu går turen til en, for mig ukendt ø, Menorca og jeg glæder mig. Kan mærke helt ned i maven hver gang jeg skal opleve noget helt nyt. Gå på opdagelse et sted jeg aldrig har været før. Al forudsigelighed ved livet bliver jeg som regel træt af. Måske er det derfor jeg skaber mine egne udfordringer, hvis jeg ikke får dem leveret andre steder fra. Sådan formede mit arbejdsliv sig og sådan former mit privatliv sig vist også? Ved nærmere eftertanke er det den røde tråd i mit liv – hvis der er en rød tråd.
Ting som blot gentager sig, kommer til at kede mig. Der skal en lille ny drejning til. Ikke så meget. Lidt er også godt.
På Menorca har man opfundet mayonæse, påstås. Og her får man verdens bedste hummersuppe. Det glæder jeg mig til at smage. I byen Ferreries skaber man smukke sko Mascaro eller Pretty Ballerinas. Men menorcinske avarcas-lædersandaler i smukke farver, skal vi heller ikke kimse af. Og så er menorcinerne berømte for deres gode oste.
Løbeskoene skal med og badedragten. Håber det er varmt nok til at hoppe i poolen eller havet. træningen må holdes ved lige, hvis jeg skal gennemføre det jeg har sat som mål for min datter og mig. Vil jo meget nødig give op eller ikke magte at gennemføre.
Pas, penge og billet – husk nu det hele. En proptrækker er også et must. Skønt de fleste flasker nu om dage heldigvis har skruelåg. Tøj til koldt vejr? nej, denne gang pakkers kun sommertøj. Kulde vil jeg ikke vide noget af på denne tur. Kom nu maj du søde milde. Den bærbare skal også med. Måske findes der et sted med gratis netforbindelse. Man har da lov at håbe.
Ellers ses vi ultimo maj.
Synd de ikke kan stå i en vase.

Synd de ikke kan stå i en vase.

