Tags

, , , , , ,

Marlene har skabt en Skattekiste i Korsør. Gamle sjove og finurlige møbler bliver malet og blandet med sjov brugskunst. Her er gode ideèr og fund til  dem der kigger godt efter.

Marlene har skabt en Skattekiste i Korsør. Gamle sjove og finurlige møbler bliver malet og blandet med sjov brugskunst. Her er gode ideèr og fund til dem der kigger godt efter.


Så gik vi der, mit barnebarns adoptiv-oldemor, min søns bonus-farmor, min skønne veninde og supergode kammerat, arm i arm på eventyr i Korsør. Det første sted vi faldt ind var hos Marlene i Skattekisten. Hun var i fuld gang med at male et sjovt lille skab. Og overalt i hendes nyåbnede butik var der gode inspiration, at hente. Lyse, venlige og gode ting. Det at genbruge og forny sjælen i gamle møbler og ting, synes jeg er så herligt.
Så gik turen op ad bakken mod kirkegården. Min 91 årige veninde ville se hvordan hendes kondition havde det. Storartet skulle jeg hilse og sige. Hun spurtede afsted og foran det smukke lille bomhus, der vist nok skal være museum, hilste vi på to store drenge på vej hjem fra skole. De fotograferede os og ønskede os en dejlig dag. Storartet ungdom.
91 år og opfører sig som en 70. årig eller endnu yngre. Hun er livsbekræftende og noget så skøn.

91 år og opfører sig som en 70. årig eller endnu yngre. Hun er livsbekræftende og noget så skøn.


Vi stoppede ved rosenbuske af den dejligste slags. Teroser som duftede. Dobbelte roser, så store som bolde. Overdådigt blomstrende lyserøde roserbuske, der næsten dannede et tag og foran et skønt oldekolle plukkede vi en enkelt jasmin, som vi kunne gå og dufte til og beruse os i.
På Kongsgården kiggede vi billeder, skulpturer og buster og vi os en snak. Jo, det var sandelig en oplevelsesrig dag, der sluttede med god kaffe og lækre jordbærkager.
Kan I dufte denne rose? Jeg får sådan en lyst til en havebuket. En buket blandet af det haven i øjeblikket formår. Intet er smukkere.

Kan I dufte denne rose? Jeg får sådan en lyst til en havebuket. En buket blandet af det haven i øjeblikket formår. Intet er smukkere.


“Vi får kun det ud af livet, som vi er villig til at fylde i det”,sagde David Baird. Det er ikke altid nemt at fylde det positivt, men vi skylder os selv og vore nærmeste at gøre forsøget. Og øve os når vi bliver klynkende, pivede, selvmedlidende, brokkende og bitre. Dårlige vaner er svære at ændre, men jeg ved af egen erfaring at det kan lade sig gøre.

