Tags

, , , , ,

Se på børnene. Den ene er nu er 40 år og den anden nærmer sig 40 år. Virkelig underligt.

Se på børnene. Den ene er nu er 40 år og den anden nærmer sig 40 år. Virkelig underligt.


Normalt går jeg ikke mere og tænker over det, men i dag skulle jeg finde noget og stødte på minder om mit første og eneste bryllup. Tænk engang. Det er 33 år siden i dag. Da var dagen i dag en lørdag og vejret var nogenlunde som i dag. Før vi tog på rådhuset havde jeg stegt ribbensteg og bagt rugbrød, således at den jyske familie kunne få noget frokost ved ankomsten. Jeg havde lavet hundrede af frikadeller og spande med kartoffelsalat. Min mor ankom med sin skønne hjemmebagte kringle. Der var købt masser af pølser og brød, som børnene kunne grille over bålet. Der var kasser med øl i stakke og vennerne slog kreds og var bartendere på skift. Dækkede bord og varmede mad. Sørge for sange og spillede musik. Der var gang i den og mange, mange mennesker.
Min yngste susede rundt på en ny cykel med støttehjul blandt gæsterne og havde smidt nederdelen for bedre at kunne cykle. Gavebordet var enormt og vi blev smykket med blomsterkranse.
Nu er mange af dem borte. Ingen er tilbage af forældregenerationen. Venner er desværre også væk. Nogle er døde, andre er spredt for alle vinde. Langtidsvidnerne til dette stykke historie kan vi ikke mere dele minder med.
Ved nærmere eftertanke faktisk en underlig situation. Man kan vist roligt sige at tiderne skifter.
Den brudekjole var nok heller ikke gået helt stille af i dag. Det kan godt være blå blok havde set skævt til mig i den mundering.
Skønt min ældste datter kun er 10 år på billedet, havde hun været kvik nok til at hugge alle mine grydelåg og binde dem på bilen. Sikken larm og bagefter ingen grydelåg at lægge over kartoflerne når de skulle koge.
Et par dage senere kom der for alvor sommer og i tre uger havde vi den skønneste tid på ødegården med istandsættelse af hus, masser af gæster. Deriblandt min ven fra Angola med sin lille, skønne, brune, chokolade dreng. Vi hamrede og bankede. Badede og fiskede. Sejlede i kano og spiste masser af god mad. Ungerne legede fra morgen til aften og faldt i søvn med røde kinder, som de yndigste englebørn.
Det er faktisk stadig en meget vigtig dag.

