Tags

, , , , ,

Der var tale om royal modtagelse på slottet i dag, da jeg tog til Hillerød for at låne mit første prinsessebarnebarn.

Der var tale om royal modtagelse på slottet i dag, da jeg tog til Hillerød for at låne mit første prinsessebarnebarn.


ARG! Enormt tidlig op for at nå at svømme før turen gik med de danske jernbaner til Hillerød. Her havde prinsesse Caroline indvilliget i at tage med sin mormor på slottet for at se Dronning Margrethes fine kjoler.
Jeg blev mødt i den fine gågade, bedst som butikkerne var ved at åbne, af datter og barnebarn. Først skulle jeg lige se Handi Tours lokaler og ha` en kop kaffe, hvorefter turen gik rundt om søen og gennem dele af den fantastiske park til det kæmpe store slot.
Der var tale om fin velkomst af såvel dronning som hendes datter prinsessen. Caroline er herlig at tage på tur med. Mit indtryk er, at hun godt kan lide historie og er istand til at se detaljer i rummene. Hun læser gerne højt for mormor, om hvad vi ser og hvem skilderierne forestiller. Kirken og riddersalen var imponerende og Caroline drømte sig for en stund tilbage i tiden og iførte sig en stor kjole, medens hun gik op af gulvet.
Den rigtige Dronnings kjoler er virkelig flotte. Hvem der kunne smykke sig i den slags tøj. Og så alligevel. De er imponerende på billeder, tæt på er de ikke alle så fantastiske. Men nogle er udstyrsstykker, hvis mage ikke sådan lige bliver at finde. Det må være sjovt at lave sådanne smukke kjoler til en så høj og rank kvinde. Slank har hun også været og det det vel fortsat, når man tager alderen i betragtning.
Det bedste er næsten den fine udstilling i kælderen for børn. Her er historie og opgaver. De smukkeste prinsesse- og prinseklæder, som man gerne må få på. Jeg ville meget gerne have været klædt ud, men det er en anelse for pinligt, at have en mormor som klæder sig ud offentligt når man er 14 år. Altså måtte jeg styre mig.
I stedet for malede Caroline. Det er noget hun er god til.
Hyggelig frokost med hendes mor og fremvisning af en supersmart brillebutik, inden vi hoppede på toget mod hjemmeadressen.
Nu er sengen redt. Et skønt aftensmåltid spist. Det er så dejligt at kunne forkæle sit søde barnebarn med livretter, spille kort med hende og til sidst putte hende på sofaen og glæde sig over, at låne hende i hele fire dage.
Der males.

Der males.

