Tags

, , , , ,

Vi sidder under et talende træ i Kongens Have: "Haven her har altid været fyldt op af toner...Selv den gamle Kong Christian 4. var vild med musik...."

Vi sidder under et talende træ i Kongens Have: “Haven her har altid været fyldt op af toner…Selv den gamle Kong Christian 4. var vild med musik….”


Mange træer i Kongens Have er flere hundrede år gamle. Som stumme vidner har de stået i haven år efter år og indfanget tidernes gang i deres årringe. Deres underjordiske rødder snor sig under hele kvarteret og har i årenes løb opsnappet de særeste historier om gale konger, mystiske labyrinter, enhjørningetroner, ballonflyvninger og meget mere.”
Caroline syntes det var ligesom at være med i en film at sidde der i haven og se på alle menneskene og lytte til historierne. Jeg er enig, måske er det billeder fra central Park der rumsterer i vores hjerner.
Vi spillede kort og for – jeg ved ikke hvilken gang – bankede hun mig i 500 hundrede. Og så igen da smadpakke i parkentorebroderen kom til og vi kunne spille tre, fik jeg klø for sidste gang i dag.
Madpakken blev spist i parken, avisen nåede vi også at læse og en lille lur blev det til i det dejligste sommervejr.
På torvet købte vi friske danske jordbær i mængder til aftensmaden.
Så lå hun igen den ungedame på tæppet i solen og læste på sin i-pad. Hun har snart firkantede øjnene.
Dejlig aftensmad på mormors græs med begge mine store børnebørn. Hygge og snak i flere timer.
Jeg er den lille, år jeg skal måle mig med de to ældste børnebørn. De er så søde og seje begge to.

Jeg er den lille, år jeg skal måle mig med de to ældste børnebørn. De er så søde og seje begge to.


Nu er den store dreng fulgt til bussen og vi er klar til at rede senge. Træningen kalder i morgentidlig og desuden er det skiftedag. Så går turen til farmor. Vi må deles om dem – de børnebørn.

