Tags

, , , , ,

Det er sjældent jeg oplever at være i byen med så mange jævnaldrende.

Det er sjældent jeg oplever at være i byen med så mange jævnaldrende.

DSC01624

Det er virkelig morsomt at være i byen med så mange jævnaldrende bedstemødre og bedstefædre. I dag befolkede vi Kongens Have fra tidlig til silde og efter de mange timer ude i frisk luft, sidder jeg nu med varme kinder og lytter til radioavisen og håber på gode forhandlinger mellem grækerne og EU toppen i morgen.

Medens jeg sad der i parken og lyttede til den gode musik, følte jeg mig rig og tryg. Sendte en kærlig tanke til alle dem, der ikke har det på samme måde og ville ønske jeg kunne dele lidt af min lykkefølelse med dem, der trænger til lidt opmuntring. Min frihedsfølelse i sådanne stunder er enorm. Jeg skal ikke hente små trætte børn. Ikke skynde mig ud og købe ind eller hjem at lave mad til nogen. Jeg kan sidde der i parken, lige så længe jeg orker og skal ikke tage ansvar for nogen når jeg går hjem. Prisen er naturligvis, at ingen bekymrer sig om hvor jeg befinder mig og ikke vil blive urolig, hvis jeg slet ikke kom hjem. I hvert fald ikke lige med det samme.
De gode oplevelser deler jeg med gode venner og vi drager omsorg for hinanden.
Vidste I for resten, at man nu kan få vennegravsteder, i stedet for familiegravsteder?
Hvorfor tænker jeg lige på det? Jo, i morges skulle jeg på loftet efter en køletaske og mødte en nabo i opgangen. Hun spurgte om jeg ikke var bange for at gå alene op på loftet eller ned i kælderen. Det er jeg bestemt ikke, men jeg forstod godt hendes pointe. Hvis der skete mig noget de to steder – eller hende – på meget tidlige eller sene tidspunkter af døgnet, ville der gå lang tid før vi blev fundet.
Så naturligvis har single-medaljen en bagside, det er klart.
Imidlertid er jeg så heldig, at jeg ikke deler denne frygt og nyder de positive sider ved at være en uansvarlig bedstemor til jazz-koncert.

