Tags

, , , , ,

Genialt. Ingen skodder i sandstranden. Kunne måske udvides til flere andre steder hvor folk smider den slags.

Genialt. Ingen skodder i sandstranden. Kunne måske udvides til flere andre steder hvor folk smider den slags.


Tak metroen til Kastrup station, gå mod Den Blå Planet og indstil så blikket på uendeligt ud over Øresund og ind imellem stiller du skarp på den smukke promenade og de mange fantastiske ting der foregår undervejs på turen tilbage til Lergraven station f.eks.
Du møder hårdt arbejdende svømmere, der knokler derud af i våddragt og kulørte badehætter. Herlige lystbådehavne. Cafeèr og toiletter mangler ikke. På den fine strand er der opstillet ovenfornævnte askebægre.
Bag buskene skimter vi cirkus. Cykler, løbere og gående passerer i en lind strøm og det på trods af at der er sorte skyer som trækker denne vej og man er totalt prisgivet, hvis der går hul på skyerne.
Det gjorde der så. Regntøjet holdt det værste ud, men skoene sprang læk og de sidste kilometer blev ret kølige. Det er jo nærmest efterårsvejr, der kalder på pandekager og blåbærsyltetøj. Eller varm chokolade og boller med tandsmør.
STOP! Jeg bliver sulten og det må jeg absolut ikke. Trods ihærdig træning og for det meste i bevægelse bliver jeg bestemt ikke tyndere og får fastere hud. Det er som om jeg kæmper lidt mod vejr- eller er det aldersmøllen?
Fortsætter på anden dagen med hovedrengøring i køkkenet. Hold da nu fest. Køleskab og ovn tog jo flere timer. De sidste skabe må vente til i morgen. Jeg er for træt til at fortsætte og faldt i øvrigt ned af stigen, så den ene storetå er fuldstændig blå. Ikke brækket, men blå og lilla.
Diskuterer med mig selv om jeg skal til dansetræning eller ej. Ja, nej, ja nej. Bliver ved så længe at toget er kørt. Så er det kun at gå ombord i sofaen med en spændende bog og forsvinde fra denne verden.
I må have det godt så længe. Nu dykker jeg.

