Tags

, , , ,

I en have skøn og lækker klar til eftermiddagens musik oplevelse.

I en have skøn og lækker klar til eftermiddagens musik oplevelse.


I dag var det bare på med sommerkjolen og sandalerne. Mariannes have var som altid indbydende og hyggelig og frokosten fantastisk. Hvidvinen kold og i rigelige mængder. Alle var tanket godt op, da Mads, Marta og Jakob fik mig til at forsvinde ind i jazzens worderland og blive der i nogle timer. Sådanne intime koncerter kan noget særligt. Den tætte kontakt og kommunikation med musikerne og sanger gør, at jeg går hjem i en helt særlig stemning.
Jakob havde ikke før spillet sammen med Marta, men det var skønt at opleve hvor fint han leverede på sin kække og dygtige facon. Da Marta, uden at kunne fransk – påstod hun, leverede et par numre fra Edit Piaf 100 år, fik jeg nærmest gåsehud af fornøjelse. Ærgerligt, ærgerligt jeg ikke nåede at høre hele arrangementet i Prøvehallen i går.
At mestre et piano er for mig noget ganske særligt. Jeg betragter det som et af de sværeste instrumenter med dets mange kombinationsmulighederespekt.

At mestre et piano er for mig noget ganske særligt. Jeg betragter det som et af de sværeste instrumenter med dets mange kombinationsmulighederespekt.


Så glad var jeg for Jakobs musik, at jeg cyklede videre til Balders Plads for at høre ham spille mere. Det var ikke en skuffelse. Oven i købet fik jeg fornøjelsen af tenorsaxofonisk George Garzone med i købet og så bliver det ikke meget bedre. Aftenen var slet ikke indrettet til at gå hjem i og stemningen på denne sidste jazzfestival aften er ikke nem at løsrive sig fra.
Men, men. Cykelturen var nu heller ikke dårlig. “Jazz-minerne” dufter endnu og snerlen lusker rundt i bedene og tager kvælertag på andre planter, men ser skøn ud med sine knaldblå og lilla blomster.
Det er ikke nemt at komme på skudhold og tage gode billeder, når man som jeg er lidt genert og helst ikke vil forstyrre publikum.

Det er ikke nemt at komme på skudhold og tage gode billeder, når man som jeg er lidt genert og helst ikke vil forstyrre publikum.

