Tags

, , , , ,

I et gammel remise værksted for trikken fandt vi den skønneste bar/cafe og restauration i Oslo.

I et gammel remise værksted for trikken fandt vi den skønneste bar/cafe og restauration i Oslo.


Hvor skal jeg ende og hvor skal jeg begynde. Ved begyndelsen tror jeg. Den 20 juli ankomst til Oslo bydes jeg velkommen med mere end en times vidunderlig ansigtsbehandling af yngste datter. Klar, parat, start med de fineste øjenbryn og vipper kunne vi indtage Oslo by night og nu skulle jeg se Oslo fra en side, jeg slet ikke kender. I bydelen Grønland som vokser sig mere og mere trendy var planen, at vi skulle spise på et in sted. Beklager her var lukket på grund af ombygning. I en snusket opgang ved siden af med malede billeder på væggene, som vidner om fordums tider med frække damer og det der var mindst lige så sjovt, travede vi kækt op af trappen og fandt på taget, det skønneste spisested på en lun sommeraften.
Friske makrel direkte fra grillen og gode grøntsager. En kølig vin og der var dømt plads til hygge, snak og gamle minder.
Min skønne veninde er, bortset fra mine søskende, det længst levende vidne til mit liv. Vi har kendt hinanden, siden vi var 12 år og venskabet bliver nærmeste tættere og tættere. Dejligt at hendes mand også er blevet en god ven.
Aftenen var alt for ung til at gå hjem i og vi gik på opdagelse i nærmeste område og fandt et gammel Centralværksted for Trikken, som nu er bar, cafe` og meget mere. Vi måtte bare have et glas til og nyde lokaliteterne, opfindsomheden og charmen.
Til slut travede vi i 1½ time op af fjeldet for at komme hjem igen og her kunne vi betragte Oslo by night. Det var et meget smukt syn.
Oslo udvikler sig. Og skønt det er svært for mig at finde den røde tråd i byudviklingen overraskes jeg konstant positivt.

Oslo udvikler sig. Og skønt det er svært for mig at finde den røde tråd i byudviklingen overraskes jeg konstant positivt.


Der er simpelthen gang i den by og det er så vidt jeg kan skønne en positiv udvikling. der kommer lidt storby over byen. Som Københavns lillesøster bliver hun sjovere og frækkere for hver gang jeg besøger hende.

