Tags

, , , , , , ,

Der er fuld fart over feltet dagen lang. Vi besøger den gamle og hyggelig legeplads i Skydebanen. Der har mine egne små piger leget.

Der er fuld fart over feltet dagen lang. Vi besøger den gamle og hyggelig legeplads i Skydebanen. Der har mine egne små piger leget.


Det går i susende fart. Hjemme fra dagens svømmetur indløber der pludselig melding om, at der kan tilbydes akut tandlægetid. Det er vigtigt og vi spurter afsted, spændt på om den unge dame nu også vil hoppe op i stolen og lade sig lyse i munden.
Vi når det og først er hun lidt genert og vil måske ikke rigtig med ind til tandlægen. Men med mor i hånden går det og historien ender med, at vi må hive en skrigende unge ud af klinikken. Hun vil mere tandlæge. Hold da nu op. Hendes verden sad fra da af på tværs og først til aften kom hun til sig selv og var den søde, gamle Molly som mormor modtog i torsdags.
Der blev travet igennem i København i det skønne vejr, ikke mindst fordi vi skulle besigtige et nyt lejlighedstilbud til mormor.
Nu er samme mormor i syv sind og aner ikke sine levende råd. Skal, skal ikke.
Fordelene er at der er udsigt over havnen – sådan som det har været drømmen.
De grønne arealer ligger tre minutter væk.
Cafèr og bycentrum 5 minutter borte i cykelafstand.
S tog og metro i gå afstand max. 15. min.
Der er elevator og affaldsskakt til den tid hvor man får svært ved at rende på trapper.
Der er lys hele vejen igennem lejligheden, sådan som det ønskes nu.
Men, men………………
Der er et kraftig minus. Den koster mindst det der svarer til en måneds udlandsrejse om året, mere end nuværende bolig.
Den er indrettet på en helt anden måde og det kan være svært at finde plads til nuværende møbler. Ekstraudgifter til nye.
Den kommer til at koste endnu et nyt og dyrt klædeskab.
SUK! Skal, skal ikke. Hvad skal veje tungest? Hvad har jeg mest lyst til? At fortsætte med at rejse eller bo og nøjes med at cykle tur i området?
Det bliver en lang nat. Der skal svares hurtigt.
Jeg kan naturligvis svare ja og håbe på, at en anden er højere oppe på listen får tilbuddet frem for mig. Men det er jo at gamble – tør jeg det?
Tænkeboks.

