Tags

, , , , , ,

Hej! Jeg besøger ænderne og spiser min madpakke til.

Hej! Jeg besøger ænderne og spiser min madpakke til.


“Åh! Mormor dukken kan ikke få sine arme ud”. “Uha! Vi har glemt at tisse!” “Jeg er tørstig”. “Hvor er min mor?” Og så den der virker. “Av! Det svier i min numse, vi har glemt cremen!”
Hold da nu op, hun er ikke sådan at bide skeer med, når først kreativiteten folder sig ud. Selv en erfaren gammel mormor, kan få flere grå hår i hovedet.
Dagen begyndte ellers godt. Hun fik lov til at cykle med til syersken og kunne holde en dramatisk forestilling på bagsædet kørende næsten helt `til København. Og det i den grad, at cyklen slingrede faretruende, når de store spanke armbevægelser gjorde sig gældende.
Det var dog lidt svært at komme ud af døren, for moster var kommet og hun er fantastisk at lege med. Hun kan tegne heste og grine lige så hjerteligt som Molly.
Hos Vibeke smed hun alt tøjet, for hun regnede bestemt med, at hun også skulle prøve en ny kjole. Noget af en overraskelse, at der ikke hang de store kreationer parat til prinsessen. Nå! Det var så i orden, når vi cyklede op til ænderne for at spise madpakke og fodrede dem med krummerne.
På vejen hjem skulle mormor lige til frisør og have rettet pandehåret. Frisøren tilbød Molly samme behandling og hun var ikke sen til at hoppe op i stolen og få rettet krøllerne ud. Samtidig gjorde kun kål på alle damen småkager, så de efterfølgende kunder nok måtte nøjes med kaffen.
Hjemme igen, sulten igen. Utroligt hvor den unge kan spise når hun er i det humør. Men dejligt at appetitten ikke fejler noget og kær er hun.
Bare hun nu snart ville lukke øjnene og falde til ro. Mormors lunte er snart brugt op. Den er slidt op for i dag. Om jeg fatter, at 50, 60 og 70 årige kvinder kan finde på at ønske sig gravide og endnu mindre, at nogen kan finde på, at gøre dem gravide. Stakkels børn. Der er så meget krudt i børn, at de har brug for unge stærke forældre med overskud og rummelighed.
Nu har hun besluttet at drømme om Pippi langstrømpe, som er hendes absolutte heltinde.

