Tags

, , , , ,

De gamle roser dufter en svag dugt og smukke er de en sen sommer aften.

De gamle roser dufter en svag dugt og smukke er de en sen sommer aften.


Dejlige dage er tilbragt i sommerlandet Nordsjælland. Liseleje, Melsted, Asserbo og Frederiksværk. Steder hvor jeg kun alt for sjældent kommer.
Boede i et gennemført 1960èr sommerhus. Helt sikkert tegnet af en god arkitekt og næsten alt indbo var tidstypisk bevaret. Selv legetøj og bøger var fra dengang.
Det blev til dejlige stranddag og en tur ud i bølgerne. Køligt, forfriskende og dejligt. Fik lov til at lege igennem med barnebarnet og der blev lavet sandfigurer, badet og gået tur. Hun var blevet advaret mod brandmændene og havde på egen krop oplevet hvad det betyder at brænde sig på brandnælderne, så hun ville konstant informeres om de ting, der var i vandet var varmt eller koldt. Hendes små skrabede og skrammede knæ vidnede om, at der kan være hårde måder at lære verden at kende på.
Vi besøgte en fantastisk naturlegeplads for børn og voksne. Aldrig set mange, dem burde der rigtig nok laves mange flere af i stedet for de kedelig stållegeredskaber, der stå og ser så kedelige ud rundt omkring.
Jeg fik hilst på alle mine dejlige børn g svigerbørn. Det er lykken at nyde deres selskab og se de har det godt. Det er bestemt også mange år siden jeg har spillet kroket på græsplænen og grinet igennem.
Dagene sluttede med at blive hentet til forkælelsesmiddag på en skøn terrasse i aftensolen til berigende samtale og tage det sjove lille tog tilbage til Hillerød og derfra finde mit et S tog. Og tænk engang, hele vejen kunne jeg køre på mit “mimrekort”. Det føles næsten som at køre gratis.
Jeg var træt, træt, men natten var ny og ungdommen oplagt til sjov og ballade. Så det forstås at turen ikke gik stille af. Godt jeg bare kunne hoppe i seng og sove på mit grønne øre til langt op af formiddagen.

