Tags

, , , , , ,

En stille baggård i Københavns indre.

En stille baggård i Københavns indre.


Her er så stille, så skulle man tro jeg er alene hjemme i hele ejendommen. Ingen er på vej til bageren denne smukke søndag morgen. Sover de længe eller er de i sommerhus for at nyde en af disse sene smukke weekender.
Og så pludselig hører jeg i radioavisen, at Danmarks Statistik ikke længere vil bakke op om Finansministeriets beregningsmodeller ikke mindst de manipulationer der foregår i forbindelse med Dagpengereformen. UBS! Lad os håbe det er stilhed før stormen. Stormen mod manipulationer, løgne og bevidst bedrag af borgerne når ministre vil have gennemført politiske modeller og reformer. Mørke Lygten er muligvis ikke skrevet forgæves og de sidste fyringer og hjemsender i Ministerierne af højstående embedsmænd kun begyndelsen på ændringer til en mere troværdige centralstyring. Man har da lov at håbe.
Indeni er jeg også stille. Tankerne flyder af sted og indeholder ikke noget interessant eller nyt. Blot en stille væren, her en søndag morgen efter dage, hvor jeg har kunnet nyde alle mine skønne børn, deres ægtefæller og mit yngste barnebarn.
Jeg har igen været på en herlig skovtur til Rosenborg Eksercerplads hvor det Kgl. Teatergjorde sit bedste – helt gratis – for at vise os brudstykker af sæsonens imponerende tilbud. Jeg kan kun anbefale, at holde øje med denne dejlige event næste år. Vi blev siddende efter forestillingen og nød Mariannes citronfromage og jordbærgrød med piskefløde. Var vi ikke mætte blev vi det og det var godt vi skulle slæbe lidt bagage tilbage til bilen og gå et stykke for at komme hjem.
I ugen står der Helse som overskrift i København. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at danse ballet i Det Kongelige Teater – altså bare sådan for at prøve en barndomsdrøm af. Smiler ved tanken om strutskørt og fødderne i lyserøde balletsko. Sikkert et yndigt syn i en alder af 60+.
Måske ses vi. Tjek ud om ikke jeres drømmesport kan afprøves et eller andet sted i byen.

