Tags

, , , ,

Er det virkelig til mig - sådan helt uventet?

Er det virkelig til mig – sådan helt uventet?


Molly havde svært ved at tro, at Tove sådan helt uventet kom med gaver. Stor jubel, der var Kinderæg i posen. Den slags er hun vild med. Det var svært ikke at spise alle chokoladeæggene straks og nysgerrigt kigge ind i midten for at finde det lille legetøj. og det var det første hun viste sin mor, da hun kom for at hente sin datter – jubi! påskeæg udenfor sæson. Og en cirkelinebog. Den blev læst adskillige gange, dog uden at ungen faldt i søvn, skønt det var både en godnat bog og at ungen skulle hvile sig. Men kun med lukkede øjne – basta!
Nu er hun draget af sted og mormor er totalt bombet med lidt ondt i halsen og begyndende influenza tegn. Det må altså ikke ske, skal rejse i morgen meget tidlig og til stor fest.
Måske skal den gamle Stron-rom findes frem og et enkelt glas gøre det ud for en sovepille. Måske kan den gøre en forskel inden uret vækker mig. Det bliver lidt svært at finde overskud til kuffertpakningen nu. Måske jeg bare skulle gå i seng og stå en time før op.
Stråhatten og de gule sko er klar og den nye kjole skal blot pakkes tilbage i sit silkepapir – hvad så mere? Det er umuligt at tænke.
Glæder mig se og gense familien. Det er længe siden.
Jeg sætter dagen på pause og vi snakkes ved når jeg igen er klar og ved en computer igen.

