Tags

, , , , , ,

De gamle roser dufter en svag dugt og smukke er de en sen sommer aften.

De gamle roser dufter en svag dugt og smukke er de en sen sommer aften.


Irriterende, men jeg kan åbenbart ikke lægge et nyt billede ind og I må nøjes med et gammelt.
Jeg suser med DSB gennem Augustdanmark med sol på. Kornmarkerne er gule og modne og heldigvis kan jeg jo ikke se hvor giftige og vitaminløse de i grunden er. Træerne i markskellene står og bøjer sig let for vinden. Nogle er røde af tunge rønnebærklaser. Andre let gulnede i bladene. Det vidner om at efteråret er derude et sted og den høje klare høsthimmel med et lille bid fornægter sig ikke. En langøret haremis spiser fredeligt i en mark og et andet sted går rådyr og græsser. Storebælt har blinket til mig i solen og glæden ved rejsen bobler lige så stille indeni.
Mest af alt glæder jeg mig til nogle dage, hvis indhold er uforudsigelige og ubeskrevne. Her kan skrives dejlige minder ind om møde med familien. Taknemmeligheden over igen at kunne feste med den og fejre familiemedlemmer. Det sker ikke så ofte nu hvor vi er meget voksne, har egne familier og bor langt væk fra hinanden. Desværre kommer jeg til at mangle en søster. Det er trist og jeg vil savne hende.
Nu ser jeg æbletræer. Hvor er frugterne store og gule. Det minder mig om, at jeg i min taske har to ægte haveæbler fra min datter og svigersøns nye have. Dem vil jeg glæde mig til at sætte tænderne i. Tænk at eje en have. Jeg får sikkert lov til at passe den lidt en gang imellem. Spændende.
“Og der-se!” et kønt lille bindingsværk hus med georginer i haven I de smukkeste farver og former, det er georginetid. Der skal blomster i vaserne når jeg kommer hjem. Bare en ugestid, så tager jeg igen afsted mod nye eventyr.
Der skal virkelig fart på i næste uge, hvis jeg skal nå det hele. Mnn det vil jeg jo gerne. Nå det, jeg planlægger og glæder mig til. Når planerne lægges synes jeg der er masser af plads i kalenderen. Når planerne skal gennemføres er der en helt masse uforudsigelige og spontane arrangementer, møder med mennekser jeg holder af, der også lige har sneget sig ind og på den måde, er der altid nok at gøre. Det er dejligt at kunne det og jeg nyder at være pensionist med plads til oplevelser og relationer, både de planlagte og de spontane.

