Tags

, , , , , ,

Den ene dag skinner solen, den næste styrter regnen ned.

Den ene dag skinner solen, den næste styrter regnen ned.


Måske var det så sidste sol og sommer weekend i 2015. I hvert fald blev jeg mindet om, at træerne ikke vokser ind i himlen i dag da jeg cyklede til danseskolen. Pludselig åbnede himlen sig og jeg blandt mange andre, fik mig et ordentligt styrtebad. Så våd var jeg, at det ikke var nødvendigt at bede om afstand mellem dansepartnerne. Heldigvis nåede jeg at tørre inden turen igen gik hjem. Nu for at konstatere, at det er mørkt kl. 20.30 og man skal huske sine cykellygter.
Nu er det buldrende mørkt og der driver spændende skyer forbi fuldmånen. Det kunne godt ligne optakten til en gyserfilm. Der er lidt vampyr over det. Eller er min fantasi blevet lidt for vild.
Nu er det spændende om der kommer et skybrud i nattens løb. Det skulle helst regne færdig til i morgentidlig. Jeg venter min store pige og hun skal køre på motorcykel. Det er ikke en god ide, i sådan et vejr. Mor bliver lidt bekymret. Tankerne går også til lille Molly og hendes forældre. Håber de er landet i god behold i Spanien nu og har puttet sig i deres senge. De håbede på at varmen havde fortaget sig lidt, således at temperaturen er under 30 grader om natten. Her er det lige før, jeg kunne ønske der var en anelse varme på radiatoren.
Måske er det fordi jeg trænger til at se dyner og få sovet igennem. I hvert fald glæder jeg mig voldsomt til at blive strakt ud og læse lidt billeder og tømme hovedet. Hverdagens gøremål med lidt rengøring, vaske- og strygetøj trænger sig på. Og de tusind små ting, som altid står på to do listen for at blive krydset af og umærkeligt komme tilbage. Man bliver aldrig rigtig færdig. Det er lidt som opvask, man må lære at nyde denne evigt tilbagevendende begivenhed og at jeg har brug for helt almindelige hverdagssysler ind imellem eventyrene. Sjælens skal kunne følge med.
I morgen begynder en ny måned og en dag, som et blankt hvidt blad skal beskrives.

