Tags

, , , , , ,

Når kærlighedens mangt bliver stærkere end kærligheden til magt, vil der være fred på jorden - Indiansk ordsprog.

Når kærlighedens mangt bliver stærkere end kærligheden til magt, vil der være fred på jorden – Indiansk ordsprog.


I TV så jeg på min ene kanal nogle brudstykker fra fire menneskers liv. Fire mennesker som vidste de skulle dø, bare ikke lige hvornår, men snart. De opførte sig så værdige, så respektfulde og taknemmelige. Og, syntes jeg, opførte sig så fornuftigt.
Det er underligt, at vi næsten skal stå med det ene ben i graven, før vi elsker at leve på vores eget liv.
Det fører mig videre til at tænke over, at rigtig mange mennesker spørger mig hvad jeg laver – underforstået, nu hvor jeg ikke har et arbejde og dermed noget meningsfyldt, at tage mig til. Atter andre mener det er ligegyldigheder jeg bruger min tid på. At jeg på en måde blot fylder tiden og efter deres mening godt kunne foretage mig noget andet og mere fornuftigt.
Men jeg prøver jo netop, at leve min hverdag så den giver mig mening og jeg forsøger, at opleve og gøre de ting, jeg gerne vil nå at opleve og kunne gøre, før det bliver min tur til at skulle herfra. Jeg tror, jeg er mig meget bevidst om ikke at udsætte mine drømme og ønsker. Det giver seriøs mening for mig, at prøve at opfylde dem og nå dem. I det omfang jeg kan få lov, kan jeg lide at være sammen med og dele øjeblikke med mine børn, børnebørn og andre nære relationer. Fordi det er og bliver de vigtigste mennesker i mit univers. Som en far i udsendelse nogenlunde sagde, vil også jeg helst huskes som en aktiv og glad person af dem jeg elsker og holder af. Ingen af os har lyst til at blive glemt eller tænkt på som et surt og utilfreds ribs.
Der er flere drømme i mit liv, som ikke er blevet til noget. Det arbejder jeg på, at forlige mig med. Lige så meget som jeg knokler for at en af drømmende, den om at få lov til at danse rigtig meget og rigtig godt, skal gå i opfyldelse. Igen at få en passion indenfor rækkevidne, er en fantastisk ting, så sent i ens liv.
Og skulle enkelte gå hen og blive inspireret til, finde overskud og mod til, at gøre noget af det jeg skriver om, ville det gøre mig rigtig glad.

