Tags

, , , , , ,

Georg Metz, Simon Axø og Kasper Støvring skyder Golden Days i gang på Hovedbiblioteket.

Georg Metz, Simon Axø og Kasper Støvring skyder Golden Days i gang på Hovedbiblioteket.


Under overskriften “Importent Shit” blev det indbudte panel bestående af journalist og redaktør Georg Metz, underviser ved Testrup Højskole Simon Axø og forsker og debattør Kasper Støvring bedt om at diskutere under overskriften Kulturkanon-10 år efter.
Det blev et glimrende serviceeftersyn af vores kulturarv og min helt egen helt og mit idol Georg Metz var skrap som en baberkniv, blød, rund og rummelig som han kan være. jeg er vild med ham og hver weekend når jeg læser hans klumme i Information, frygter jeg den dag vi ikke har ham mere. Heldigvis så han stjernegodt ud. Han er og bliver et fyrtårn. Simon Axø var ikke tabt bag dansen. Han var fagligt helt oppe på lakridserne og overskriften på denne klumme er hans. Den er helt igennem rammende for den dannelse vi har tabt i uddannelsessystemet. Vi bliver fattige for hver dag der går uden opgradering af kunsten og kulturen. Kasper Støvring, som åbenbart er borgerlig var lidt svær at få noget konkret ud af. På den ene side var han enig i mange ting, på den anden side fortsatte han angrebet på de kulturradikale, hvem de så end er anno 2015.
En ting var de dog alle tre helt enige om, at nedskæringerne i uddannelsessystemet og på kulturinstitutionerne, er noget rigtig skidt og slet, slet ikke godt for nysgerrigheden og demokratiet.
Jeg kan kun anbefale at deltage i nogle af de overvældende mange og meget spændende tilbud, der løber af stablen de kommende 14 dage hvor Golden Days finder sted.
Og på trods af at jeg har løbet stærkt i dag, er jeg ikke rigtig kommet i gang med at pakke til vandreturen i Skotland. Det er snart på høje tid og hvis jeg har glemt noget eller mangler noget er det for sent. Men i dag går de fleste rejser glat, hvis man har et pas, billet og et kreditkort – med streg under kredit. Med de tre elementer lykkes meget. Så det går nok også for mig.
Glæder mig til at prøve kræfter på en rigtig vandretur, nu er det snart 3 år siden jeg sidst vandrede for alvor.
Jubi! Her kommer jeg.

