Tags

, , , , ,

Den glade Manhattan maler Mikael Olrik.

Den glade Manhattan maler Mikael Olrik.


Dejligt gensyn med Mikael Olrik og hans skønne billeder på ferniseringen hos Galerie Knud Grothe. Et smuk og lyst galerie, hvor jeg holder meget af at komme og hvor der virkelig gøres noget ud af en fernisering. Det skal være festligt og det er det.
Når jeg nyder Mikaels billeder, får jeg for alvor lyst til at rydde op i mine egne skillerier og sætte sådan et stort smukt billede på væggen. Der vil ikke være plads til meget mere, men jeg ser for mig, hvordan jeg ville kunne vandre ind i stuen og næsten tro jeg sidder i Central Park og glor på omgivelserne. Og jeg kender ingen der som Mickael kan male New York eller skal vi sige stemningen, for det er jo ikke autentiske billeder. Det er nu under kraftig overvejelse sammen med alle de andre planer om ommøblering på 2. sal.
Vi smuttede imellem bygerne og måtte af og til ind i en kludebutik til det værste regn drev over. Heldigvis er veninden med på det værste og frisk på oplevelser.
Fra Charlottenlund gik turen til Frederiksberg hvor Carsten Dahl havde sin første fernisering på et Galerie Øckenlund. Jeg var ikke særlig glad for ophængningen, men måske tager fuglene sig faktisk også bedre ud på foto på face book end i virkeligheden? Til gengæld glædede det mig overordentligt, at så mange mennesker var mødt op for at anerkende hans indsats og som altid bliver jeg betaget af hans musik. Han besidder et vidunderligt musiskindre, som han på smukkeste vis kommunikerer til stor glæde for os der ikke kan få nok af hans musik. At det foregik i en port i regnvejr kunne vi virkelig ikke tage os af.
Så er vi klar.

Så er vi klar.


Nu skal der altså ske noget med den kuffert. Jeg må videre i teksten.

