Tags

, , , ,

Det er rigtig kedeligt for jeg har virkelig smukke billeder fra en meget unik vandretur i dag i Cairngorm Mountains, men nettet orker ikke at lægge dem ind. Det er meget, meget trægt her.
Vi har nydt aftenen i hotellets pub hos Chris med øl og gin and tonic efter en skøn middag ned udsigt over Loch Ness søen. Fakisk er jeg så forspist, at min samvittighed har det mega dårligt. Selv den 5 timer lange og til tider lettere anstrengende trekking tur kan vist ikke berettige det indtage af kalorier, jeg nu har sat til livs og skyllet ned med et godt glas hvidvin.
Kinderne strammer af vind og sol og lykkeligvis er jeg stort set umærket efter mitternes frontalangreb på os, da vi steg ud af bussen for at starte dagens trek. Fr vi begyndte opstigningen holdt vi en kort pause, hvor vi kunne gå shop amok i en butik med vandreudstyr. hold da nu op hvor er det lækkert når der virkelig er tænkt på detaljerne. Det er jo nærmest som at indkøbe rumudstyr. Selv lukningen å rygsækken er er en fløjte og hver lille bændel har en betydning. Men vigtigst af alt det vejer ikke noget. Det sku` jeg hilse og sige fra en der har vandret, at letvægt det er sagen.
På vejen mod højeste punkt i dag så vi rensdyr og kaninerne pisker rundt mellem benene på os.
Vi gik op til Lairig Ghru passet som måske er Skotlands smukkeste. Istidens gletsjere har skåret passet ud i bjergmassivet, som vi klatrede op af på alle fire. Indtog frokosten ved en iskold rislende bæk med udsigt over lyngklædte bjerge og bakker i de mest betagende farver.
Slutningen af turen gik gennem gammel original fyrre- og birkeskov. Her var tyst og stille og lyset spillede smukt på det lysegrønne mos, blåbær- og tyttebærbuskene.
For enden af vor rute ventede bussen ved en smuk sø, hvor de trætte fødder fik et svalende bad før turen til hotellet.
Det er svært at få armene ned over denne fantasiske tur.

