Tags

, , , , , , ,

På toppen af Ben  Nevis 1340 meter i strid blæst og tåge.

På toppen af Ben Nevis 1340 meter i strid blæst og tåge.


Tænkt at man fuldstændig frivilligt betaler for og går op på toppen af et bjerg på 1340 meter under fire timer og ned igen. All inklusiv, jeg mener drikkepause, spise frokost og tisse i strid modvind. Så er det jeg spørger mig selv, om jeg er helt ok? Underlaget var ikke asfalteret vej. Nærmest et stenskred som kræver 120 opmærksomhed, hvis man ikke vil komme galt afsted. Heldigvis puttede jeg mine nyeste indlæg i støvlerne og bad om, at det måtte lykkedes, at komme op og ned med fødderne i behold. Det gik godt op. Ned om jeg også hvilket er næsten endnu mere strabadserende end op og vi var 11 ud af 19 som nåede toppen. Resten vendte om undervejs og ventede på os ved en skøn pub, hvor vi kunne købe en sejrsøl/pint.
Nu sidder jeg i min seng og kan mærke mine ben, min ryg og mine fødder og bekræfte, at jeg er til.
En skør skotte slæbte sin cykel hele vejen til tops og cyklede ned igen, sagde han. Hvordan man vil cykle i den stejle kurve ned og udelukkende på store og små sten fatter jeg ikke. Jeg er helt tilfreds med at jeg ikke skulle kigge på.
Som sædvanlig er det en helt kanon gruppe vi er afsted. Jeg må sige, at de turer jeg har vandret med Topas lever op til forventningerne. Men denne gang er vi også udsædvanlig heldige, at have haft tørvejr og sol. Noget helt unikt i Skotland. Jeg kommer med det gode vejr. Ja, undskyld, men sådan har det været på flere af de ture jeg har været på.
I aften har vi spist sammen i Boat House, et hyggeligt spisested ved søen – Loch Ness – med den smukke og dramatiske udsigt. Dejlig mad og rødvin. Minderne går tilbage til familiens skiferier, hvor en lang dag i bakkerne, gav de samme varme fornemmelser i kinderne og den samme træthed indfandt sig efter middagen og et glas vin.
Jeg er godt brugt på den gode måde, fysisk træt, glad for det gode selskab og sammenhold og mæt. Der må kunne soves på trods af den kop kaffe, jeg ikke kunne stå for og som normalt vil holde mig vågen den halve nat.

