Tags

, , , , ,

Hvad med et sammeklappeligt dyrhoved og gevir? Hvis man altså ikke har haft held med jagten.

Hvad med et sammeklappeligt dyrhoved og gevir? Hvis man altså ikke har haft held med jagten.


Tidlig op og afsted mod lufthavnen. Kørte gennem det smukke, grønne, skotske landskab og gjorde holdt i en “dollarbutik”. Her fandtes alt det vi godt kan leve uden, men som vi måske gerne vil drømme om. F.eks. et sammenklappeligt dyrehoved til væggen over den pejs, som jeg i hvert fald heller ikke har. Mums nogle lækre madvarer og dameting og tøj, som fandtes her. Men, men det er nok bedre at spendere nogle penge på de mange flygtninge som i hvert fald ingenting har.
Vi blev en time forsinket og først kl. 19.00 dut, kunne jeg løbe ind over dørtærsklen. Hive alt det våde og mudrede tøj op af kufferten i en fart og suse ned i vaskekælderen til min vasketid for 10. min. siden. Pust, støn nu er alt vasket og hængt op. Det meget tomme køleskab leverede to spejlæg til aftensmad og nu sidder jeg her. Taknemmelig for en god trekking tur. Glad for at have oplevet det dejlige rejseselskab. Helt igennem skønne mennesker og tilfreds med Topas endnu engang. Vi har set så mange smukke og meget forskellige landskaber i Skotland. Boet på et herligt familiedrevet hotel med plads til kun os. Spist en masse mad, der trængte til krydderrier og salt, smagt dejlig whisky, fået koldt cider og øl efter dagens tur og et glas vin til maden. Snakket, grinet og lidt sammen i ny og næ. Uden det dejlige vejr var det ikke blevet en så herlig tur. Tro mig, den sidste dag i regnvejr var bestemt god, men en hel uge på glatte sten. Nej tak.
Nu skal der pakkes ud og pakkes badetøj. Svømmeturen i morgentidlig vil gøre underværker på mine trætte muskler, som helst skal være lidt i orden inden morgendagens tango-træning.
Nu vil jeg snart tørne ind og drømme om gode oplevelser og sende en kærlig tanke til min rejseledersager som gav et lift hjemad.

