Tags

, , , ,

De sidste solstråler når ind på altanen og blomsterne synger på sidste vers i altankasserne.

De sidste solstråler når ind på altanen og blomsterne synger på sidste vers i altankasserne.


Jeg bor på et hjørne i et højt hus og når det blæser eller stormer, skal man gange vindstødene med adskillige sekundmeter. Lige nu klaprer døre og vinduer, når blæsten hyler rundt om hjørnet. Gadelygterne svinger faretruende og man kan høre træernes susen. Mon rønnebærerne bliver hængende? Radioen har stået på p1 og Folketingets åbning det meste af dagen. Ind imellem måtte jeg dog have en pause og lytte til lidt god musik. Det er jo de samme suppeben, der koges på hele dagen og de fleste af nyhederne er allerede gamle. Demokrati. HM! Jeg genlæser Mørkelygten og tror ikke mere på Finansministeriets, eller for den sags skyld, fagministeriernes lovforslag og rapporter. Tallenene er manipulerede, nogle tal er udeladt, andre er “glemt”. Mangler man argumenter beder man Kammeradvokaten om et oplæg og vasker sine hænder. Eller man bruge Lov om Offentlighed til at lukke ned og holde skjult, det er kunne afsløre urigtighederne. Derfor tror jeg heller ikke på det Finanslovsforslag, der skal fremmes er noget som helst andet en et arrangement, der udelukkende passer Blå Blok.
Mon mennesker snart vil lægge to og to sammen. F.eks. forstå at der skal dø flere og flere mennesker af resistente bakterier, hvis vi ikke vil sænke den underskudsgivende, penicillingris produktion. At man kan samle 3. mill. underskrifter på tværs af EU mod indgåelse af en frihandelsaftale med USA, hvis standarder er endnu ringere end Europas og så sige, at man slet ikke vil tage underskifterne alvorligt. Forstå det dog, inden det er for sent.
Vi er kommet langt væk fra demokratiet, sådan som jeg lærte om det i skolen og sådan som jeg har forstået det.
Jeg bliver indendøre, forskanser mig på sofaen. Pakker lidt. Sumper lidt og går til og fra pcèn for at ordne forskelligt, indtil den dumme printer strejker igen. Jeg må endnu engang ud på cyklen og i strid modvind hente andre patroner til det dumme dyr.
Heldigvis var der folkevandring i København i dag for at behandle flygtninge ordentligt. Og det var godt og flot.

