Tags

, , ,

hvis du ser godt efter, står der i midten en dreng på mellem 12 og 15 år og bag ham en lille gut på 3-4. De har sovet på gaden Inat og er ved at rydde op.

hvis du ser godt efter, står der i midten en dreng på mellem 12 og 15 år og bag ham en lille gut på 3-4. De har sovet på gaden Inat og er ved at rydde op.


På min morgentur fik jeg en oplevelse, jeg ikke kan glemme. i et indhug i gaden var en 12-15 årig dreng ved at rydde op efter at have sovet på gaden med sin lillebroder på 3-4 år og sin lillesøster på måske 6. Det var så rørende at se dem samle deres ting sammen og putte det der skulle i skrallespanden derned og pakke tæpperne sammen på en paraplyklapvog ned plastik over. Det skar i hjertet at se den store dreng drage omsorg for de små og tænke på, at de skal overleve helt uden voksne. Der røg mine lommepenge. uanset at de ikke kan redde dem, så gør de dog måske en forskel for netop de børn i dag og måske i morgen.
Ellers må jeg glæde alle med, at det har været en dejlig dag. Første fællesaktivitet var en spadseretur i byens gader og et besøg på en tagterrasse med fin udsigt over byen. Dernæst besøgte vi en tangodanserinde, som nu også sælger tangosko.
Turen sluttede på den fine gamle cafè Tortoni. Det er byens ældste café og her har politikere, kunstnere og andre berømtheder drukket kaffe og diskuteret i timevis.vi spiste en solid frokost og skønt jeg kun har fået tortilia og salat til aften nu kl. .00 føler jeg mig totalt oppustet og tung i bagen. Vi var sent på den og måtte i hast skynde os på vores Work shop nummer to. 2 pragfulde underisningstimer blev det til og dernæst på Milonga til kl 21.
Nøj! hvo har jeg danset. Svævet, nydt det. Det var ind imellem som at få vinger. At smelte ind i en ramme i trin der bare passede fuldstændig synkront sammen.
Milongaen foregik i en fin gammel sal, der engang har været konditori med kæmpestore spejl
Indianerne protesterer fortsat over de var udsat for massakre for 523 år siden.

Indianerne protesterer fortsat over de var udsat for massakre for 523 år siden.

glasruder, døre og stemning.
Dagen har været en slagshelligdag og vi ved endnu intet m hvor mange mennesker der bor i denne by.

