Tags

, , , , ,

og sådan ser et skomagerværksted ud, hos en skomager som måske i virkeligheden ikke blot er en god håndværker, men også en kunstner.

og sådan ser et skomagerværksted ud, hos en skomager som måske i virkeligheden ikke blot er en god håndværker, men også en kunstner.


Før afrejsen var der blevet skabt store, store forventninger hos mig til at få lavet håndsyede tangosko. Sko som passer til mine smertende fødder og som måske ville kunne bringe mig til at fjerne fokus lidt fra pusselankerne under dansen og blot hvile roligt og lyttende til min leaders tangotale.
Så kom skuffelsen, som næsten var ubærlig, da det gik op for mig, at rygterne omkring dette projekt var lidt opreklameret. Til i dgn hvor en særdeles ihærdig danselærer har knoglet for at bringe en kontakt i stand til tålmodigt at følge mig/os til skomageren og dernæst vente på, at vi fik afgivet bestilling. Og nu lykkefølelsen af, at være en næsten prinsesse, der blot skal vente på, at putte sine tangofusser i et par velsyede, natblå og glinsende sko og give den gas – tænk engang, på måske den sidste tangoaften i Buenos Aires. Jeg jubler indvendig og min taknemmelighed er stor.
Så er det jyden kommer op i mig og advarer: “Regn nu ikke med skindet før bjørnen er skudt”.
Nej, nej! jer er rigtig glad. Det har på alle måder igen været en skøn dag. Pablo og Julia har undervis i melonga og tangovals. Så dejligt. Jeg kunne danse i timevis, hvis ellers leaderne kunne holde det ud. Jeg mener, der skal hankes pænt op i fruen, hvis hun skal holde fødderne på gulvet, ikke sveje for meget med hofterne, slappe af i skulderne, ikke knue hans hånd kramagtigt og deje hovedet fra side til side. Ikke bukke i knæene, men strække langt bagud fra hoften. Ikke lave chase, men dobbelttakt og hold nu for himlens skyld hofterne lige ud. hvis du skal dreje noget så drej torso og alt sammen i takt til musikken. og lad så være med at tænke, føl, lyt, mærk og giv efter med den rigtige spændstighed. Ikke en statisk krampe, men luk dit fokus, spænd op og møde din leader med samme tryk som han giver dit.
Det ser så elegant og let ud når man kan. To søde undervisere.

Det ser så elegant og let ud når man kan. To søde undervisere.

