Tags

, , , , , , ,

Fantastiske Fattomano`s  fine midnatsblå tangosko er blevet mine - jubler.

Fantastiske Fattomano`s fine midnatsblå tangosko er blevet mine – jubler.


Jeg græd næsten af smerter, da jeg i formiddags tog mine dansesko på for at deltage i turens sidste undervisning. Gloria Eduardo Arquimbau glædede os med deres undervisning i hotellets konferencesal. Et sødt ægtepar oppe i årene, af den gamle skole, men hvilken skole. Og selvom de var trinde og ældre, dansede de som lette fjer, så elegant og flydende, at jeg næsten kunne græde. Ikke bare af smerter i mine ømme fødder, men af glæde over dansen.
Efter undervisningen tog vores danselærer og guide os på en tur til La Boca. Turistet ja, men en em af historie, et nyt Christiania, et flabet, skønt og modsætningsfyldt kvarter. Her er der knald på farverne – gid vi kunne og ville male vores huse sådan.
la Boca - havnen hvortil de afrikanske slaver kom til og senere blev af løst af italienske emigranter.

la Boca – havnen hvortil de afrikanske slaver kom til og senere blev af løst af italienske emigranter.


Et af mine store ønsker til turen gik i opfyldelse her. Jeg fik set Benito Quinquela Martins museum og lejlighed. Åh! hvilke skønne farver af stærke malerier af arbejder på metalstøberier, skibsværfter, sømænd og mange andre arbejdere. En spadseretur i området ville gøre enhver Brøndby Fan misundelig. I de selvsamme farver er der knald på det lokale fodboldhold og dest omgivelser.
Og så afsted til dagens højdepunkt – skomageren. Det blev en tur med forhindringer. Store demonstrationer – der er præsidentvalg på søndag – gjorde det næsten umuligt at komme gennem byen. Endelig lykkedes det. Så snød taxichaufføren og endelig var skoene ikke helt færdige. Men min/vores danselærer og guide viste overskud og en verden af tålmodighed, drak kaffe med mig og blev hos mig til skoene blev færdige og jeg trådte mine først skridt i de midtnatsblå herligheder. I det øjeblik kunne jeg knus-elske ham. Han er en ægte tangomand. Venlig, opmærksom, rolig, stolt, omsorgsfuld og opsat på at mine drømme skulle gå i opfyldelse. Tusind, tusind tak.
Nu sidder jeg her og føler mig som LYKKEILSE og glæder mig til min sidste Milonga i håndsyede sko i Buenos Aires. Det er da bare for fantastisk.

