Tags

, , , ,

Nej! Jeg købte ingen nye hatte i Buenos Aires. Modellerne var en anelse for udrangerende.

Nej! Jeg købte ingen nye hatte i Buenos Aires. Modellerne var en anelse for udrangerende.


Stiv af træthed og uden søvn i over 24. timer havde gjort sin virkning da jeg trådte ind over dørtærsklen igen. Der lugtede forkert. Man kan virkelig mærke når et hus er alene hjemme og dets mennesker er taget bort. Allerede i dag hjælper det lidt på gensynet, at der nu er lavet mad, sovet og pakket ud. Lejligheden vågner af sin tornerosesøvn og bliver til mit hjem igen.
Og hvor er her smukt i Danmark lige nu. Solen luer i de farverige efterårsblade på træernes kroner og plænen ligger hen med flotte skyggetegninger. Bygningerne på den anden side af hækken begynder at blive synlig nu hvor træerne er blevet tyndhårede og enkelte ganske nøgne.
Kastanierne står i fuldt flor. Stormen som jeg hører om, har tilsyneladende ikke formået at ryste dem. Derimod er valnødderne faldet ned og det er nemt for nøddesamlerne.
Kufferterne er stillet væk, posten gennemgået. Der var en velkomstpakke og et rigtigt brev imellem. Klenodier nu om dage og jeg blev ganske rørt og glad over denne betænksomhed og kærlige handling. Der er nogen som har tænkt på mig, medens jeg har været væk.
Om lidt vil jeg koge græskarsuppe med stærkt chili og se om det kan fordrive den træthed, jeg mærker i kroppen. Det er nemlig i aften, at danseskolen begynder og jeg glæder mig til at afprøve min nye viden udi tangoens verden. De nye sko skal indvies på det danske dansegulv og falder forhåbentlig lige så heldige ud, som jeg mærkede det i Buenos Aires efter nogle pinefulde dage.
Svømmehallen, biblioteket og Kvickly er genindtaget og hverdagen med sine mange små og store gøremål i gang.
Nu er det efterår i Danmark og jeg er glad for at være her igen.
Så fint her er. Håber jeg når en tur i Dyrehaven ind alle bladene falder af.

Så fint her er. Håber jeg når en tur i Dyrehaven ind alle bladene falder af.

