Tags

, , , , , ,

Blandt en god vens billeder så jeg pludselig dette, som i sidste uge var gengivet i Information med en længere artikel - optakt til en udstilling med Eckersberg.

Blandt en god vens billeder så jeg pludselig dette, som i sidste uge var gengivet i Information med en længere artikel – optakt til en udstilling med Eckersberg.


Det er sjældent jeg fortryder noget væsentligt og vigtigt. Dermed ikke sagt, at der er mange ting jeg i bakspejlet gerne kunne ønske var foregået på en anden måde. Kommunikeret anderledes. Men jeg gør mig umage i nuet, og gør det så godt jeg kan og håber på tilgivelse for mine fejl og mangler. I det daglige forsøger jeg at være en god kammerat, et menneske man kan regne med og stole på. Jeg vil gå langt for ikke at såre andre mennesker og kan blive helt konfliktsky af samme grund. Hvilket egentlig ikke er min kernekompetence.
Men lige nu er der rod i mit indre. En relation er kommet rigtig skidt fra start og jeg ved ikke rigtig hvad der er det rette at gøre eller sige. Måske blot tie. Grunden er vel i virkeligheden, at jeg ikke har besluttet, hvor jeg vil hen. Er der plads i mit liv? Har vi samme forventninger? Eller vil vi i virkeligheden noget helt forskelligt? Har vi det tilfælles som er vigtigt for dig og mig?
Hvordan spoler man et forhold tilbage og så at sige giver det en ny chance? Kan man omskrive en historie? Måske er vi forskellige steder i livet. Måske har vi ikke de følelser vi ville ønske vi havde. Hvad mangler vi at få gjort i vores liv, som vi gensidig kan være en barriere for?
Nu er jeg begyndt at tænke, spekulere og analysere og skal passe på ikke at forglemme at handle også i overenstemmelse med mine følelser.
Verden er åben – mulighederne mangfoldige. Det gælder om at fastholde rollen som togfører i mit eget liv og fortsætte som passager. Men hvor skal rejsen gå hen om 2 år om 5 år? Skal det være den lige vej mod målet? Eller er der plads til omveje, smutveje og smukke veje?
“Det er ikke døden, man skal frygte – man bør snarere frygte, at man aldrig virkelig begynder at leve.” Skrev Marcus Aurelius

