Tags

, , , , ,

Lotte Heise deler sine erfaringer om hvordan det har været at bo sammen med sin apopleksiramte mor.

Lotte Heise deler sine erfaringer om hvordan det har været at bo sammen med sin apopleksiramte mor.


Jeg havde besluttet at tage til fernisering hos Knud Grothe, hvor jeg kendte flere af de kunstnere som var til stede, men på vejen ændrede jeg kurs, idet jeg opdagede at Jørgen Warming åbnede sit show room i dag. Det kunne jeg ikke misse, for jeg havde en mission. Noget jeg har holdt for mig selv siden jeg tilfældigt dumpede ind for snart et år siden. Det vil sige. Det passer slet ikke. Jeg har været der som anonym gæst flere gange. En af dem man ikke lægger mærke til, fordi man kun forventer deres nysgerrighed og måske ikke ægte interesse og det der i kunstnerens øjne afgørende en kunde som vil købe.
Det blev et afgørende besøg, som jeg siden skal omtale. Efter en hyggelig snak og en kop kaffe fortsatte jeg dagens rute mod Bogmessen i Bella Centret.
Nu var det med at holde hænderne i lomme og ikke købe vildt ind. Men hvor er der mange bøger, jeg gerne ville eje og læse. Imidlertid traf jeg den beslutning da jeg måtte tømme min villa for bøger og smide ud, fordi ingen ville eje, at det aldrig skulle overgå mig igen. Det er ubærligt at smide bøger ud. Jeg giver dem gerne væk, men smide ud. Det er svært. Desuden er her ikke plads til hverken flere bøger eller mere kunst.
Til gengæld kunne jeg sidde og lytte til kloge koner og mænd, som har besteget det bjerg, der hedder at skrive en bog, der er værd at læse og oven i købet få den udgivet. Det lykkedes at slå to fluer med et smæk, da Lone Kühlmann og Lotte Heise skulle tale sammen. Jeg er vild med begge de to herlige kvindfolk. Lottes mor var tilstede i kørestol og den ægthed, der kendetegner Lotte Heise blev rigt illustreret.
Men også Gretelise Holm fik jeg et glimt af med sine elskede børnebørn. En farverig og sprællevende mormor med tæt kontakt til børn og børnebørn. Jeg savnede “min” lille Molly. De to store er jo rigtige mennesker nu og skal nydes i de afmålte doser, der tildeles.
Der blev skrevet i mange bøger i dag. Heldigvis.

Der blev skrevet i mange bøger i dag. Heldigvis.


Og så fik jeg et skriv med indhold, der skal tænkes meget over.

