Tags

, , , , , ,

Også sidste år ved denne tid var det mildt og gråt. Til tider regnvejr.

Også sidste år ved denne tid var det mildt og gråt. Til tider regnvejr.


Som jeg sagde forleden dag, hvor bliver et helt år af? Når jeg kigger på billedet af i dag, forstår jeg ikke det er et år siden, jeg gik der ved søen en november dag og så meget er forandret siden.
Om 14. dage er der kaffe, glög og æbleskiver i Ditlevs Gamle Købmandsbutik. Jeg kommer ikke til at deltage i år og sidste år smilede jeg virkelig glad til fotografen og følte mig tryg og varm. Nu er fotografen ud over alle stepper, verden er endnu engang forandret og til det værre på nogle punkter. Min verden står endnu og jeg hører til den heldige del af befolkningen, som endnu har rø… på det tørre.
Jeg er træt, træt af at høre radio og tv-avis. Om stramninger i økonomiske foranstaltninger til dem der har ingenting. Træt af stramninger i hjælp og støtte til mennesker som flygter fra krig og rædsel. Træt af at høre om Paris og ikke et ord om Libanon som også blev bombet. Om studerende der blev skudt i et afrikansk land. Jeg er træt af at høre at Frankrig har hævnet sine døde med bomber og ikke et ord om hvor mange civile kvinder, børn og andre uskyldige hvis liv blev slukt ved den lejlighed.
Jeg er træt af at blive røvrendt af SKAT/staten som lader milliarderne fosse, medens min forskudsopgørelse som pensionist er forkert. Jeg er træt af, at jeg skal til folkeafstemning om et ikke klarlagt emne og føler jeg bliver snydt og truet til at mene noget, der intet har på sig. Jeg føler min indflydelse er taget fra mig og retssikkerheden en by i Rusland – hvor der heller ikke er retssikkerhed.
Jeg er træt, fysisk og i hovedet. Jeg har svømmet og jeg har danset. Det var dejligt. Nu vil jeg holde op med at mene noget som helst resten af dagen og sætte mig med et fotoalbum og glæde mig over mine gode oplevelser i året der er gået

