Tags

, , , , , , , ,

Der er egentlig ikke særlig smukt hvor jeg bor, men når solen skinner på sneen og alt lyses op, bliver her alligevel ganske pænt.

Der er egentlig ikke særlig smukt hvor jeg bor, men når solen skinner på sneen og alt lyses op, bliver her alligevel ganske pænt.


Det var fantastisk at svømme i morges. Jeg var næsten alene i svømmehallen og sneen udenfor dæmpede ligesom lyden, medens solen skinnede ind af ruderne og sendte solstråler hen over og ned i vandet. Så glad og energisk blev jeg af synet og det at skyde en pæn fart i det lune vand, at jeg havde overskud til at styrte rundt med støvsugeren og gulvskrubben herhjemme bagefter.
Varmemesteren havde hørt mit nødråb og sendte en gårdmand op for at rode lidt med radiatorventilerne og skrue op for varmen i kælderen og hokus pokus er her varmt, sol, rent og hyggeligt.
Det kan virkelig anbefales at gøre rent og motionere, mit humør er ikke til at slå ned, trods radioavis og debat om den forestående folkeafstemning. Nu var det også Rasmus fra DEO, der blandt flere andre var på og han er en fornuftig mand, der virkelig ved hvad han taler om.
Biblioteket er besøgt, indkøbene i hus og noget nyt er puttet i kufferten. Uf! Den er allerede tung, tung og der skal være plads til mit tøj også. Det bliver ikke nemt. Det vil imidlertid være rigtig træls, at gå rundt i bar rø., dernede. Det kan være splitter koldt idendøre.
Fra mit vindue kan jeg se ud på sneen som lyser i solen og et enkelt træ står sandelig fyldt med grønne blade endnu? Lidt mystisk, jeg må ned og se hvad det er for et træ. Det ser nemlig ikke ud til at være af den stedsegrønne slags. Så får jeg også lov at sætte fodspor i sneen og hører lyden når den knaser. Himmelsk.
Nu kan jeg gå og glæde mig til aftenens dans og måske nå nogle af forberedelserne til forskellige besøg og aktiviteter i den kommende uge. Egentlig burde jeg fordybe mig lidt i min bog. Desværre kan jeg mærke, at jeg ikke lige netop er specielt fokuseret på den aktivitet. Jeg glæder mig mere til at komme ud i solen, den klare luft og føle frostsneen under fødderne. Jeg må simpelthen udnytte det smukke vejr, medens jeg har det.
Ønsker alle har mulighed for at gå en tur og nyde lyset.

