Tags

, , , , ,

Vi havde en sand fest i dag, da vi betragtede indmarchen på Christiansborg Slotsplads. Så mange mennesker, rigtig skønt at opleve.

Vi havde en sand fest i dag, da vi betragtede indmarchen på Christiansborg Slotsplads. Så mange mennesker, rigtig skønt at opleve.


Nøj! Hvor er jeg glad og kan slappe af i sofaen efter en spændende dag. Nu kan stormen blot komme an.
Først møde med mit mellemste barnebarn i toget på Østerport. Og netop som toget kørte ind på perronen brød solen igennem og regnen standsede. Hvor var vi heldige. Den unge dame ankom uden hue, vanter og varmt tørklæde. Men ikke nok med det, ingen strømper i skoene og en dyngvåd skjorte. Mormor frøs ved tanken.
I susende fart ned på Dan Turel og vente på sønnen min. Hyggelig brunch og masser af snik snak. De var virkelig så søde og skønne de to unge mennesker.
Så gik turen til Hofteatret. Vi måtte finde på en indendørs leg. Jeg prøvede at putte lidt historie på og så var det han udbrød: “Hvem var Struense?” Historieløshed – hvad behager. Men nu brød den yngste i gruppen ind og forklarede. Ikke dårligt. Hendes standspunktkarakterer vidner i den grad om, at hun får god undervisning og følger med.
En ny udstilling med lyd omkring Halfdan Rasmussen på teatret er en anbefalelsesværdig oplevelse. Rigtig godt lavet. Og begge ungerne var enige om, at det var et godt sted. Der kan vi godt holde min 70 års fødselsdag – med maskebal, forstås.
En lille smut op i tårnet for at nyde begyndelsen på indmarchen til slotspladsen af en vigtig og flot klimademonstration. Det blev et meget kort ophold på max. 5 minutter. Der var koldt og vi kunne ikke se det vi ville se. Ned igen og stå på pladsen.
Brugte lidt tid på at betragte de mange mennesker og lytte til Connie Hedegaard. Og hun var faktisk værd at høre på. Desværre det blev for koldt for en pige i bare fødder. Af sted gennem det “utyske” julemarked til Grand, hvor vi lige præcis kunne nå at se filmen om Ejersbo og hans to venners vej til Kilimanjaro for at strø hans aske. En skøn film og det allerskønneste var, at min loyale lille væbner gennem hele dagen, mente det var ikke blot en god film, men en rigtig god film og nu ville hun gå hjem og læse hans bøger. Det er jeg sikker på hun gør, så det vil jeg også gøre.
Tak for en fantastisk dag med masser af gode indtryk og varmt nærværd.

