Tags

, , , , ,

Inger er klædt ud så hun fuldstændig matcher min nye maske. Og aldrig har jeg set så fint indpakket sushi før.

Inger er klædt ud så hun fuldstændig matcher min nye maske. Og aldrig har jeg set så fint indpakket sushi før.


Jeg elsker valgaftner. Dem hvor jeg kan feste og sige YEAS! Og dem hvor jeg bander lidt og har tabt. I aften er det en herlig aften. Jeg tror på, at vælgerne mener at der er blevet talt ned til dem, som var de dumme unger. Ingen ordentlig oplysning. Politikerne på især ja siden ligger muligvis som de selv har redt, hvilket ikke vil sige, at det er det absolut bedste resultat. Men måske fortjener de det.
Herlig aften fordi Inger har købt en fantastisk sushi menu – aldrig har jeg set noget så fornemt indpakket – og en kølig hvidvin havde jeg gemt. Noget så lækkert alt sammen. Og så spændende. Super dejligt at sidde nyvasket i nattøj og følge slagets gang fra sofahjørnet.
Når det er sagt, har vi haft endnu en skøn dag. Og kørt Sjælland rundt i tog og bus i flere timer.
I formiddags gik turen til Hørsholm, hvor vi skulle begynde dagen hos en god bekendt i et arkitekttegnet hus lige ned til Øresund. Der var få meter fra terrassen ud i vandet og da det et øjeblik klarede op, sås Ven lige ud for stuen. Dette smukke indtryk blev sunket med varm glög og æbleskiver. Der er en grund til at tøjet kommer til at stramme lidt.
Så af sted til Rungstedlund for at betragte fur Blixens kjoler. Herregud siger jeg bare. Der var to stk. som havde været hendes egne. Der er virkelig nogle udstillinger som bliver solgt på de mest sparsomme som bliver solgt på et meget, meget spinkelt grundlag. Men man skal jo tjene penge og trække folk til. Heldigvis var der blevet åbnet til et par lokaler til og hendes breve frigivet, siden jeg har været her sidst. Altså lidt fik jeg med mig hjem igen.
Dagen sluttede på Frederiksberg, hvor vi sædvanen tro måtte tjekke Den Kongeliges 2. sortering ud. Alt sammen made in …… Trist, men sandt.
Dejlig dag trods regn og lang rejsetid.

Dejlig dag trods regn og lang rejsetid.

