Tags

, , , , , ,

Forleden susede jeg forbi Ermitagen og så en stor samling dyr gå og græsse.

Forleden susede jeg forbi Ermitagen og så en stor samling dyr gå og græsse.


Normalt er jeg ligeglad med julekager og kan faktisk slet ikke lide pebernødder. Men nu ved jeg ikke lige hvad der er gået galt. Jeg råspiser en hel posefuld af dette lækre hjemmebag, som min søde underbo har bragt mig. Tænk engang vaniljekransene smager af vanilje og helt som min mors. Og jeg mindes hvordan vi børn stod ved siden af hende når de lange strimler kom ud af kødhakkeren og lagt på bagepapir. Da jeg blev lidt større fik jeg lov til at kære dem i passende stykker og samle dem til runde ringe. Blev der en lille stup tilovers måtte vi spise den og bagefter nærmest slikkede vi kødhakkeren ren for dej.
Duften, hvilken herlig oplevelse.
Dagen er gået med at pakke de sidste ting, vaske og ind imellem hygge med mine dejlige veninder. Masser af snak og aftaler. Nu bliver der passet på og holdt øje med hus og hjem. Min nye familie, tænker jeg engang imellem. Det er så dejligt, at der findes sådanne omsorgsfulde, betænksomme og venlige mennesker midt i en barsk tid. Det er forkælelse og bekræftelse, som jeg bliver glad langt ind i hjertet af.
Det er også lidt som op til sommerferien da jeg gik på arbejde, eller juleaftensdag som da man var barn . Nu kan jeg næsten ikke vente længere.
Forude ligger ukendt indhold i hele to måneder. Spændende hvad der skal ske og hvilke muligheder der dukker op. I hvertfald bliver der uforglemmelige stunder med Molly og hendes mor, far og Emma. Den slags perler som skal gemmes og huskes og trækkes på mit livs perlesnor. Livet er ikke alle disse dage som går, men de gode dage og oplevelser der huskes.
Kiggede på tangokursus i påskeferien, men desværre der var allerede optaget på mange af de hold, hvor jeg gerne ville gå og jeg har heller ikke en tangopartner at tage med. Mon man kan ønske sig sådan en i julegave. Sådan en høj, flot fyr med en tangoomfavnelse, der får en til at føle sig tryg, afslappet og svævende. En der ikke er bange for at leade og kan det. Gad vide om julemanden har sådan en på sit værksted og kan få ham til at kravle ned gennem skorstenen. Jeg tror det er i orden at ønske, bare denne ene gang om året. Ellers skal jeg nok lade være at bede om noget og huske at sige tak for alt det gode jeg får tildelt her i livet.

