Tags

, , , , , ,

Min egen store stue de næste par måneder. Nu skal der gøres hyggeligt i det lille hus i byen.

Min egen store stue de næste par måneder. Nu skal der gøres hyggeligt i det lille hus i byen.


Så oprandt dagen hvor jeg for alvor flyttede ind i mit lille hus i Benalmadena Pueblo. I tre måneder har jeg på et tidspunkt boet i Det Lille Hus ved stranden. Et pragtfuldt sted, som man kan læse om under 2013.
Nu er jeg så flyttet ind i Det Lille Hus i Puebloen, hvor bliver det næste sted. Min datter har valgt boliger til mig, der er lige i øjet. Her har jeg en lille, lukket gårdhave med port lige ud til parken: Den er meget, meget smukt og velpasset. Gartneren gør det godt og blomsterne lyser overalt. Jeg har adgang til fællesvaskeri, træningslokaler og flere andre fælles goder.
Går jeg ud af hoveddøren står jeg i en smuk lille, hvid spansk gade, der snor sig lige bag centrum og ind i den gamle by. I min gade er jeg nabo til et skønt tapassted. En lokal bar. Der er angiveligt også både slagter og fiskehandler i min gade. Grønthandleren gemmer sig på den anden side af en lidt større vej ved siden af et fornemt lille arkæologiske museum. På dette tidspunkt af året er det et perfekt sted at bo og vejret er som tidligere nævnt næsten til at solbade i, hvis man ligger i læ i en solstråle.
Molly og Katja kørte mig til specialbutikkerne og senere til et stort supermarked, hvilket betyder, at jeg kan lave mad og invitere gæster. Min første gæst kommer til middag i morgen.
Molly synes det er herligt og har indrettet sig i det ene soveværelse med bamse og rene strømper, en natkjole og nogle julenisser.
Det var skønt at have stilleleg i sit eget badekar, klæde sig på og trave en time ned af bjerget og deltage i børnehaveklassens julefest. Forældrene mødte op med mad og kager. Hold nu op alle sejl var sat til. De hjemmegående husmødre her giver den hele armen. Ungerne sang Jingle Bels det bedste de havde lært og susede så rundt indtil de en times tid senere blev indfanget og modstræbende slæbt hjem i seng.
Også mig – God Nat!
Min egen store stue de næste par måneder. Nu skal der gøres hyggeligt i det lille hus i byen.

Min egen store stue de næste par måneder. Nu skal der gøres hyggeligt i det lille hus i byen.

DSC02876

