Tags

, , , , , ,

Min hvide lille landsby - romantisk og meget, meget søvnig.

Min hvide lille landsby – romantisk og meget, meget søvnig.


Vågnede til flot vejr. Solen stod ned fra en skyfrihimmel og der blev mellem 18-23 grader hele dagen. Læste på en drømmeseng fra 16.00 til 17.00 med tøj på, men alligevel. En lidt underlig fornemmelse i december.
Men der skal tænkes alternativ og positivt ellers kan det gå hen og blive en meget mærkelig måde at leve på. Ingen veninder og venner. Ingen træningscenter, ingen tango dans. Ingen biograf og teaterture. Ingen spontane foredrag, ingen møder i kultur og litteraturgrupperne. Ingenting. Tavlen er vasket ren og der skal fyldes indhold i som giver blot en anelse mening udover at passe barn og være lidt hjælpsom.
Prøver at finde alternativerne som f.eks. at påbegynde træningen til den kommende sommers udfordringer. Gik derfor en time ned af bjerget og ca. ½ time op igen. Havde forventet det ville tage længere tid op end ned. Desuden skal der findes en måde at få pulsen op engang imellem. jeg må over og kigge i det lokale træningscenter i morgen.
Medens jeg gik ned af bjerget undrede det mig, at der ikke er flere solfangere på huse og tage. El er enormt dyrt hernede og husene frygtelig kolde. Man kunne få meget for pengene hvis man satte solfangere op i alt dette her dejlige solskinsvejr.
Mødte en del vejarbejdere som brugte det meste af deres tid til at snakke og kigge ned i et hul. De snakkede da jeg gik ned og de snakke endnu, da jeg gik op. Ikke underligt, at ting tager tid her.
Besøgte fiskemanden og fik kæmpestore laksekoteletter skåret ud af en hel ny stor fisk. Men den må vel være kommet fra Norge – her findes ikke laks? Inde i fiskebutikken var der også en lille grønthandlerbutik, hvorfor dagens indkøb stort set blev overstået her. Et enkelt besøg i kineserbutikken blev det også til. Her findes alt det, som man ikke aner hvor man kan købe. Det blev til en stoppenål og noget garn, således at de strikkede nisserne kan blive repareret. Det blev til et liggeunderlag at gøre gymnastik og yoga på og samtidig kan det bruges på drømmesengen i gårdhaven.
Middagen begyndte hos naboen med et glas vin og nu er den lækre mad spist og aftenen bog fundet frem. Dagen er blevet brugt og rimelig fornuftig.
Voksenkontakten foregår via mail og små beskeder på face book. I sådanne situationer er jeg glad for at den form for kommunikation findes.

