Tags

, , , , , ,

En dag blandt falke, ørne og ugler. Smukke fugle og storslåede svævere.

En dag blandt falke, ørne og ugler. Smukke fugle og storslåede svævere.


Når man nu er her skal man ikke snyde sig selv for en tur med svævebanen i form af telecabiner lidt syd for Benalmadena Pueblo, nærmere bestemt i det centrum som kaldes Arroyo. det tager ca. 15 min. at køre de 2646 meter op til bjergtoppen Calamorro.
Molly og jeg tog en tidlig morgenbus til Arroyo og derfra svævebane og herfra gåben helt til toppen. Ikke nogen god sti for børn, gamle og gangbesværede, men hun klarede den og også den endnu mere krævende nedstigning. Skønt vejret var lettere disse er udsigten fantastisk og i godt vejr kan man se til Afrika og helt til Marbella og Malaga. Efter en del klatring og en omgang pomefritter. der fandtes ikke andet – til Mollys store tilfredshed kunne vi overvære et helt igennem flot show med ørne, falke og tror jeg kondorer? Hold nu op. De største blev sluppet løs og steg højt til vejr. De nød deres frihed og svævede over os i lang tid. En af dem kom ikke hjem medens vi var der. Det skabte en vis uro, kunne jeg se hos trænerne.
Det helt store nummer var at fuglene også fik lov at sætte sig på fremstrakte arme og sågar landede i håret på os. Flotte, flotte fugle. Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om den slags opvisning. har ikke helt forstand på det. Men ingen tvivl om, at her findes en meget, meget interessant samling af verdens største fugle.
Jeg fik pejlet mig ind på stien ned fra bjerget. Ikke nogen god walking way for et lille barn, men ca. 1-2 timer for en voksen, vil jeg tro. Håber jeg får lejlighed til at tage turen. Tilbage i Puebloen kunne vi konstatere at mange lokale familier var ved at gøre sig færdige med søndagsmiddagen på de forskellige restaurationer og det så rart ud. Vi til gengæld ilede hjem for at få blus under gryderne til vores gæster.
Nu har vi spist slagterens udmærkede “bøffer” – tror faktisk det var kæmpe kalvekoteletter. men møre var de. Altså er den slagter ok.
Gæsterne er daffet af og trætheden melder sig. En weekend med Molly og jeg føler mig en anelse brugt. Men ville ikke undvære et eneste øjeblik.

