Tags

, , , , ,

Udsigten fra min havedør. Den bliver man i godt humør af at kigge på og det tiltrænges.

Udsigten fra min havedør. Den bliver man i godt humør af at kigge på og det tiltrænges.


Undskyld, men hvad fanden sker der? Meddelelse fra Udbetaling Danmark for tredje gang indenfor en uge. Hver gang for at fortælle, at jeg skal have mindre i pension. tror de jeg kan leve af luft og vindfrikadeller. Jeg kunne godt lide at vide, hvor den indkomst, de siger jeg har, befinder sig. Den er nemlig aldrig løbet ind på min konto. Hvis jeg er utilfreds kan jeg bare sige til SKAT, at de skal rette ind. Jeg er UTILFREDS og jeg HAR SKREVET til SKAT. Der sker ikke en skid GRR!
Og så den 23. december på en lille juleaften, hvor freden skulle sænke sig og en rar stemning indfinde sig. Virkelig velvalgt tidspunkt at forstyrre ordentlige folk på. Næ! man skulle have været selskabstømmer eller tidligere finansminister, så var man sikkert blevet begavet med flere millioner.
Jeg er sur nu.
Og den million jeg har ventet på at vinde på min julekalender, hvor der nu i over en uge har manglet en nisse, skal også nok vise sig at være en nitte.
Nå! man skal ikke lade solen gå ned over spildt mælk, siger man vist. Altså må jeg hellere finde alt det dejlige frem og tænke på i stedet for.
Det er at vi har handlet ind til juledagene og nu har mine børn travlt med at koge risengrød, små pillekartofler og lave koge rødkål. Jeg har fri. Tanken om, at jeg ankommer når julemaden dufter i hele huset og kan sætte mig til at se Disney med Molly og derefter gå til bords, er fantastisk.
I aften er jeg inviteret ud med de unge drenge. det er rørende, at de vil have en gammel mor med, men de synes åbenbart, at det er hyggeligt og jeg bliver smigret.
Har fuldstændig overraskende fået hyggelige julehilsner fra mine tangopartnere. Det blev jeg meget, meget glad for. Så er jeg ikke glemt og har måske en chance for at kunne danse videre når jeg kommer hjem. Savner det. Har ikke fundet nogen danseskole i denne her lille Pueblo, som sidst da jeg boede hernede i længere tid. Derfor må jeg danse ekstra meget op og ned af bjergene for at komme i form til sommerens toptur.
Vejret er slået om og temperaturen faldet nogle grader og det er overskyet. men jeg er heller ikke sikker på, at det er et sundhedstegn, at der er så varmt hernede.

