Tags

, , , , , ,

Udsigt over Benalmadena fra bjergsiden jeg kigger op på fra min stue og mit soveværelse.

Udsigt over Benalmadena fra bjergsiden jeg kigger op på fra min stue og mit soveværelse.


Så gik der hul på bylden og jeg fandt en vej op på bjerget og 1 til 2 km oppe fandt jeg skiltet mod Mijas. Fortsat en tur på ca. 17. km og mindre ture formoder jeg til landbyer eller punkter på bjergene ovenover det bjerg som jeg befandt mig på.
Jeg snuppede en tur på mellem 3-5 km. Lidt svær at afgøre længden i dette terræn hvor der er rimelig stejl stigning og dermed vanskeligt at gå ned, fordi stenene ruller. men fint er det deroppe. Jeg vil tro at der i løbet af en til 2 måneder vil være rigtig mange blomster at kigge på. Bladene til flere lægplanter var godt på vej og tager jeg ikke fejl fandt jeg et stykke med vild fennikel og rosmarin. Men man må ikke plukke noget på bjerget, hvilket er helt fint for mig.
Bag en motorvejsbros piller gemt i et sving et stykke oppe af bjergsiden gemmer sig en til flere skur med dyr. Jeg ved ikke hvilke, men stanken var ikke til at tage fejl af. Høns hørtes også. I bjergsiden er der en del huler, som er svær at afgøre om det er gamle eller nye dyrehuler evt. smeltevands huller. det ville have været interessant, at følges med en som kender området.
Mødte ingen mennesker på turen og endnu en gang vil jeg afstå fra at tage lange ruter jeg ikke kender alene. Det kan blive en lang og træls oplevelse, hvis noget går galt. Måske jeg prøver en af de ruter, jeg antager er af de korte – som jeg kun kan gætte mig til er mellem 5-10 km. hvis skiltet nede ved vejen er bare nogenlunde retvisende. Så ærgerligt at de ikke producerer vandrekort hernede eller i det mindste afmærker ruterne bedre.
Det er skyet og jeg er doven. Tror der dømmes stilleleg i sofaen med en bog.

