Tags

, , , , , , ,

Det blev kun til et enkelt billede da vi var kommet ned fra bjerget/gene.

Det blev kun til et enkelt billede da vi var kommet ned fra bjerget/gene.


Endelig min søn havde indvilget i at vandre en tur med mig i Sierra Benalmadena, fordi jeg syntes det var en anelse vovet at gå selv i ukendte omgivelser og uden kort. Og øv! fra morgenstunden lå tunge, grå og regnvåde skyer helt nede i Puebloen. De fortog sig ikke, men vi besluttede alligevel uden regntøj at gøre et forsøg. oppe på bjergkammen lige over byen fandt vi skiltet til Mijas 17,1 km stod der – ikke meget mere fik vi at vide.
På med vanten og afsted. Det blev to timers benhård opstigning. For mig vel og mærke. Jeg pustede og stønnede som en blæsebælg og havde svært ved at få luft. Underligt, men sådan var det. Det gik kun langsom med 2½ km i timen uden pauser. det var ikke vejr til at sidde eller stå og nyde udsigten. Der var nemlig ingen udsigt. Dog kunne vi ane dybe kløfter og masser af bevoksning. Her ville være bjergtagende smukt i klart vejr. Det tog 2 timer at nå toppen. Vi havde ingen anelse om, hvor højt vi var oppe – et eller andet sted mellem 700-1000 meter sagde Google map på sønnens telefon.
Efter lidt søgen fandt vi stien nedover mod Mijas. Angiveligt endnu 14 km. hvis det ikke var ned hele vejen, ville vi med den fart vi skød skulle bruge adskillige timer endnu. det gik ikke. Vi havde en aftale i vores egen Pueblo til aftensmad.
Derfor valgte vi de sidste 6 km ad landevejen og efter en sammenlagt vandretur på næsten 5 timer gjorde kaffen godt. Ja, den smagte nærmest som den bedste kop nogensinde.
Bussen blev brugt til at fragte os hjem og hvad sker der så i dag.
Høj blå himmel og sol fra morgenstunden. der er så varmt, at drømmesengen igen kunne benyttes til at ligge og læse på. Men ingen vandretur. Jeg skulle vinke farvel til min dejlige søn, som nu er på vej tilbage til DK.
I hvert fald tak for en skøn tur og en herlig afskedsmiddag, hvor søster lystig også deltog. En helt igennem fin aften, som længe vil være at finde i den positive mindebog.

