Tags

, , , , , , , , ,

Der er højt ned efter 2 timers opstigning. hvis jeg forstår kortet korrekt er det her mellem 500-600 meter oppe over havet.

Der er højt ned efter 2 timers opstigning. hvis jeg forstår kortet korrekt er det her mellem 500-600 meter oppe over havet.


Det er svært at gennemskue kortene, der som eneste angivelse står nedenfor bjerget ved en vej i Puebloen. Men hvis jeg forstår det korrekt er jeg ca. 500-600 meter oppe efter 2 timers konstant opstigning. En smule mindre end turen med Emil, hvor jeg tro vi klatrede op i ca. 700 meter.
Jeg pustede mindre i dag. enten fordi det var helt mit eget tempo eller også fordi der er dage hvor jeg bedre trækker vejret end andre. Det er blevet nogle grader koldere hernede, men endnu smukt med sol på midt på dagen. Der var absolut ingen andre på bjerget end mig. Ved vejs ende hørte jeg dog stemmer. Så vidt jeg kunne bedømme unge knægte formentlig med deres cykler. De kom dog ikke forbi mig. Efter 20 minutter i solen på toppen, hvor madpakken blev spist tog jeg en anden rute ned. Det kom jeg næsten til at fortryde. Den var mega stejl og endnu mere ude i hampen end den jeg havde valgt op. Spekulerede på undervejs, hvor mon jeg ville lande. Det er svært at orientere sig i ukendt terræn. Heldigvis har jeg en rimelig stedsans og stien sluttede ca. 1½ km fra der hvor jeg troede, så jeg kunne hitte hjemvejen under motorvejen. Men så stejlt var det, at min negl på den ene lilletå ikke lod sig rede.
De første km var der en masse småfugle. Skovkonger, tror jeg de hedder. Bitte små og nogle gange tænkte jeg næsten kun, der var tale om store sommerfugle. Højere oppe var der ingen fugle bortset fra en enkelt mursejler. Overalt lød der små smæld. Det var frøkapsler der sprang i solen, men hvilke fandt jeg ikke ud af. Masser af frisk rosmarin og løgplanter og den skønneste duft, netop af løg omgav mig. Udsigten op over bjergene er rå. Mange steder kun med lave buske og meget stejle klippesider, andre steder med en del fyrretræer. Udover havet, ser man den blå himmel møde vandet i horisonten. Stenene på stien glitrer og glimter som diamanter i solen. Det må være kvarts og den hvide marmor.
Vel nede igen aflagde jeg besøg i den danske kirke og blev opdateret på de næste måneders begivenheder og fik en løftet pegefinger om ikke at gå alene i bjergene. Kløfterne er dybe og der er flere forsvundne. En ung mand leder man efter på tredje år, kan jeg forstå. Eller leder og leder. eftersøgningen er dog slut.

