Tags

, , , , , ,

Tidlig morgen og afsted på marked. her sælges flest "klude", men også frugt og grønt. Farverig fajance og masser af slik.

Tidlig morgen og afsted på marked. her sælges flest “klude”, men også frugt og grønt. Farverig fajance og masser af slik.


Tidligt op og afsted til marked i Arroyo de la Miel. Det største marked jeg endnu har fundet hernede i nærheden af min bopæl. Desværre er det mest “klude”, sko og fake smykker der sælges. Men dog også en del frugt og grønt. Det er blot så irriterende, at de snyder sådan en som mig. De lægger forkert sammen og jeg kan ikke nå at følge med og kommer til at betale for meget for grøntsagerne. Derfor købte jeg ikke så meget og gik hjem til min lille nyfundne økologiske grønthandler. Her blev jeg heller ikke helt tilfreds. Ganske vist var der helt bestemt økologiske grøntsager imellem, men der var også ikke-økologiske. Meningen var vist god nok, men, men. Dernæst på besøg hos min slagter. Han pelsede en kylling så jeg kun fik brysterne. Meget fornemt og billigt.
Købte også blomster til huset eneste vase. Eller snarere nogle sjove grene med bitte små lilla blomster. Blomster er faktisk dyre hernede. Mindst samme prise som i DK.
Det siges ellers at leveomkostningerne i Spanien er 40% lavere end i DK. det skal de være. Man tjener ikke ret mange penge hernede som lokal og fristes ofte en tilværelse som daglejer og løsarbejder, fordi arbejdsgiverne ikke har råd til at fastansætte folk. Der følger nemlig meget dyre sundhedsforsikringer og andet godt med en fast stilling. Og man er næsten umulig at sige op. Deraf de offentlig ansattes skrankepaveri. De kan opføre sig lige så uartigt som de vil, uden der sker dem noget.
Hjemme igen lå der besked om, at mit første trykte indlæg er udsendt i et Nyhedsbrev i dag. Meget flot illustreret. Jeg må da indrømme, at jeg blev både stolt og glad. Mine skriverier er foreløbig antaget i 6 mdr. Og afhængig af læsernes interesse, skal aftalen forlænges. Det betyder at mine skriblerier vil komme både digitalt og i det trykte magasin.
Hjemme har der ikke været så megen interesse på det sidste. Det er en skam, men det er især fordi ingen gider beskæftige sig med hvad ældre og gamle koner tænker og oplever. Vi burde lavet et blad for 60+ som behandlede emner for mennesker helt op til de 100. Som min gode veninde og bedste kammerat sagde: “I det blad jeg læser nu, kan man læse om kost til 70+ og hvilke motionsøvelser der er gode for 70+, men herefter stopper alt. Når man er over 90 er man totalt usynlig og ikke eksisterende.” Og hun er frisk som en havnørn.

