Tags

, , , , , ,

Puebloen er fyldt med yndige små pladser. Masser af blomster og velholdte huse. her er en eller anden status i at have den smukkeste gade.

Puebloen er fyldt med yndige små pladser. Masser af blomster og velholdte huse. her er en eller anden status i at have den smukkeste gade.


Hvad det helt præcis er, jeg savner er svært at svare på. Måske føles det bare tomt, når Molly og katja har været her og er gået igen. Først så meget liv og så, så stille. Måske er det følelsen af, at der ikke er nogen. Det der med ensomhed og alenehed er noget mærkeligt noget. Jeg er alene og er det meget og til forskel fra hjemme, har jeg ikke følelsen af at hvis det bliver for “hårdt” kan jeg ringe til nogen, gå hen til nogen, foretage mig noget sammen med nogen. Det kan jeg ikke her. Jeg kan gå på cafe`, på bar, på restauration og lade som om jeg ikke er alene. Men det har jeg ikke lyst til, for det er ikke hverken mad eller drikke jeg savner.
Jeg er begyndt at genkende nogle af mine naboer i byen. Dem jeg lige nu sigter til, er for det meste på bar eller cafe` og de ser slidte ud. Hvis jeg da ikke ligefrem skal kalde dem fordrukne. Men jeg forstår det godt. Måske savner de bare nogle rigtige venner, noget familie, en kæreste, en mand eller en kone, at snakke med og foretage sig noget med. De har ikke evnet at integrere sig og lære sproget. De snakker engelsk eller dansk. Nogle gange vælter de ud af en taxa sammen med andre i samme situation. Jeg mødte også nogle af dem på markedet i en morgenbrandert. Nydelige mennesker, men på vej et helt forkert sted hen. Jeg forstår godt, at det med at være udsendt, udrejst, være ekspertens mand eller kone uden job kan føre til et liv i sprit.
Når man frarøves det at lægge planer og deltage i noget kontinuerligt og på den måde opbygge et netværk, kan det gå helt galt. Man skal altså være stærk psykisk for ikke at blive mærket af, at ens sociale liv bliver meget smalt. Det er udmærket at prøve eller nikke genkendende til hvordan det kan opleves, men det skal ikke vare for længe eller gribe om sig – i hvert fald ikke for sådan en som mig. Så kommer jeg til at savne og længes efter noget konkret eller en følelse. Jeg er ikke helt sikker.

